سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری

نظر

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو، اوضاع کنونی پیرامون برجام و برخی ابعاد مسئله کنترل تسلیحات را با توجه به توقف اجرای پیمان نابودی موشک‌ها مورد بررسی قرار داد.

 برجام؛ موضوع مذاکرات ریابکوف و سفیر اتحادیه اروپا در روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و "مارکوس ادِرر" سرپرست نمایندگی سیاسی اتحادیه اروپا در مسکو، در نشستی اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و برخی ابعاد مسئله کنترل تسلیحات در جهان را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی وزارت امور خارجه روسیه، در این دیدار که روز دوشنبه انجام گرفت، وضعیت پیرامون برخی ابعاد موضوع کنترل تسلیحاتی با توجه به توقف اجرای پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط به‌ابتکارعمل آمریکا و همچنین مسئله تلاش بین‌المللی برای ادامه اجرای پایدار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

جزییات بیشتری درباره این دیدار و مذاکرات دو طرف منتشر نشده است.

معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز اوضاع کنونی پیرامون برجام را در نشستی  با سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در مسکو مورد بررسی قرار داده و بر مواضع روسیه در این باره تأکید کرده بود.


ریابکوف در این نشست تأکید کرده بود که ضروری است تا تلاش‌های جمعی همه شرکت کنندگان در برجام از جملهسه کشور اروپایی در جهت حفظ توافقات و تأمین ادامه تحقق کامل برجام و اجرای تعهدات همه طرفین با توجه به اصل تقابل که از ابتدای امر پایه و اساس توافق هسته‌ای بوده، فعال‌تر از گذشته شود.