سفارش تبلیغ
صبا
هرکه بدخو شود، همنشین و رفیقش دشمنش گردند. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
اعتراض های خیابانی ، انواع و اقسام اپوزیسیون! ، باجگیری سایبری ، بیت المقدس مال ایران است. ، بیش از سه هزار عنوان مجرمانه! ، بیمه صنعت نیست، یک فریب است. ، پرداختها باید از بانکداری جدا شود ، پروتستانتیزم ایرانی ، پس لرزه های سقوط ، پیامبر اسلام روانپزشک بود. ، پیشگامی و پیشرو بودن ملت ، جنازه عفن ، جنگ نرم وجنگ سخت! ، جهت گیری در بودجه ، چرا امکانات کم است؟ ، چرا عاقل کند کاری که، باز ارد پشیمانی؟ ، حرف یک لائیک ضد مذهب! ، در آمد های پایدار شهری ، در اسلام ریسک وجود ندارد ، دوران های اقتصادی ، راه ساده رفع نارضایتی مردم ، ریا کاری بصورت علمی! ، زندگی بدون ترامپ ، سال ابلاغ انقلاب ، سخندانی خوب ولی اجرای بد! ، سخنگو خبر از هیچ چیز ندارد. ، سیمرغ 36با بال های خونین! ، شیخ عبدالحسین تهرانی، نیاز امروز ماست. ، غده سرطانی، ، قلب، در تهران خوب کار نمی کند ، گرایش ریلی در شهر سازی ، لاغری دائمی، ، مالیات هر آمریکایی، تیری به قلب بشریت! ، محصولات جدید دریای عمان ، مدیریت ایرانی در جهان ، مدیریت پروژه هزاران ساله! ، مدیریت تضییقی ، مدیریت جهانی بحران ، مدیریت و ضد مدیریت. ، مرده ای که باورش نمی کنند! ، مرگ بر فتنه گر، چه در حصر، چه در قصر، چه در قبر! ، مشکلات ایرانی ، راه حل ایرانی ، معالجة تلوث الهواء! ، مملکت صاحب دارد یا نه؟ ، میلیاردی که دیده نمی شود! ، نقل المخاطر ، هل هناک سیولة؟ ، همه انسان ها خوب هستند! ، واسطه فیض آینده پژوهی ، کسی به داد ما می رسد یا نمی رسد؟ ، www.mahinnews.ir ، آقای وزیر کار، همه کاردارند! ، آمار منتج به نتیجه! ، آنها چهار عمل اصلی را هم بلد نیستند! ، ابرچالش ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :714
کل بازدید :941217
تعداد کل یاداشته ها : 2797
96/12/2
12:25 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید احمد حسینی ماهینی[218]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
آبان 1387[15] آذر 1387[18] مهر 1387[28] شهریور 1387[19] مرداد 1387[42] تیر 1387[38] خرداد 1387[31] اردیبهشت 1387[28] فروردین 1387[20] اسفند 1386[19] بهمن 1386[14] دی 1386[23] آذر 1386[23] آبان 1386[37] مهر 1386[19] شهریور 1386[13] مرداد 1386[23] تیر 1386[27] خرداد 1386[21] اردیبهشت 1386[6] دی 1387[16] بهمن 1387[14] فروردین 1388[9] اسفند 1387[5] اردیبهشت 88[10] اردیبهشت 1388[10] خرداد 1388[13] تیر 1388[13] مرداد 1388[13] شهریور 1388[13] مهر 1388[5] آبان 1388[4] دی 1388[14] بهمن 1388[11] اسفند 1388[16] فروردین 1389[32] اردیبهشت 1389[17] خرداد 1389[15] تیر 1389[29] مرداد 1389[7] مرداد 89[18] شهریور 89[22] مهر 89[16] آبان 89[11] آذر 89[10] دی 89[11] بهمن 89[20] اسفند 89[30] فروردین 90[14] اردیبهشت 90[14] خرداد 90[8] تیر 90[15] بهمن 88[1] مرداد 90[23] شهریور 90[25] مهر 90[37] آبان 90[11] آذر 90[8] دی 90[16] بهمن 90[13] اسفند 90[31] فروردین 91[11] اردیبهشت 91[19] خرداد 91[21] تیر 91[36] مرداد 91[37] شهریور 91[17] مهر 91[19] آبان 91[25] آذر 91[26] دی 91[25] بهمن 91[30] اسفند 91[26] فروردین 92[24] اردیبهشت 92[6] خرداد 92[18] تیر 92[25] مرداد 92[31] شهریور 92[32] مهر 92[26] آبان 92[29] آذر 92[34] دی 92[34] بهمن 92[25] اسفند 92[29] فروردین 93[33] آبان 87[1] اردیبهشت 93[30] اردیبهشت 89[1] خرداد 93[28] تیر 93[25] مرداد 93[31] شهریور 93[28] مهر 93[33] آبان 93[21] آذر 93[21] دی 93[18] بهمن 93[19] اسفند 93[15] فروردین 94[29] اردیبهشت 94[32] خرداد 94[25] تیر 94[28] مرداد 94[33] شهریور 94[27] مهر 94[18] پاییز 94[67] زمستان 94[87] بهار 90[1] بهار 95[82] تابستان 95[8] پاییز 95[18] زمستان 95[57] بهار 96[69] تابستان 96[90] پاییز 96[81] تابستان 90[1] زمستان 96[47]

 

عده ای معتقدند که گوگل، محصول هزاره سوم است و: ربطی به مسائل قبل از آن ندارد. ولی این جمله از چند جهت بی معنی است: زیرا باید دانست لفظ گوگل به معنی: چشم چرخاندن و نظر کردن است. وما در زبان مشهدی و بسیاری از اقوام، آن را داریم که البته گفته شده ریشه فارسی دارد. نظر کردن یا چشم چرخاندن هم، امری تازه نیست. سعدی می فرماید: یا رب نظر تو برنگردد. برگشتن روزگار سهل است. یعنی خدایا در چشم چرخاندن خودت، به ما هم نظری کن اینطور نباشد که: ما از حوزه نظر خدا دور بمانیم.

 امام خمینی ره هم می فرماید: عالم محضر خدا است، در محضر خدا گناه نکنید. یعنی دیدگان یا ابصار خدا در: همه جا هست و همه چیز را می بیند. بصیر یکی از صفات الهی است و در قران هم آمده که او شما را می بیند ولی شمار اورا نمی بینید زیرا چشمان شما ظرفیت کم است (لاَّ تُدْرِکُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ یُدْرِکُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ). البته اینکه مکانیزم دیدن چگونه است؟ شاید مثل گوگل مپ باشد! یعنی میتوان گفت تمام جهان در دیدگاه خداوندی است، ولی هرگاه بخواهد می تواند: زوم کند و آن را بزرگتر از دیگران ببیند. ما میدانیم که دیدگان خدا بسوی ما است، ولی دوست داریم که نگاه ویژه به ما داشته باشد، یعنی مشکلات ما را ببیند و راه چاره آن را، برایمان اس کند! تا در ذهن ما مانند جرقه جایگزین شود.

امام جعفر صادق هم می فرماید: معجزه خدا را ببینید که: با جسم چربی به اندازه ای کوچکتر از تخم مرغ، همه اطلاعات تصویری آسمان و زمین را ذخیره می کنید! و منظور ایشان اشاره به چشم چرخاندن آدمی، در آسمانها و کهکشان ها و بر روی زمین، در زندگی معمولی است. ایشان در کتاب توحید مفضل، سخنانی دارند که بسیاری از آنها برای امروز ما روشن شده. ولی هنوز بسیاری برما پوشیده است: زیرا همه چیز را همه کس دانند و: همه کس هنوز به دنیا نیامده اند.

حضرت علی ع می فرماید: هرچه می خواهید از من بپرسید(سلونی قبل ان تفقدونی ) ومن همه آنها را جواب خواهم داد. حتی ایشان می فرماید من به راههای آسمان، و موجودات آن آشنا ترم تا موجودات و علوم انسانی و زمینی. و این یعنی اگر کسی یا موجودی در آسمان، راه خود را گم کند میتواند از: حضرت ایشان می پرسد. یا می فرماید: من آنقدر تاریخ اقوام گذشته و آینده را دقیق می دانم، که گویا در بین آنها زندگی کرده ام! اینهمه گفتار حضرت علی ع، شاید تا قبل از موتور جستجو گر مشکل درک می شد. ولی الان بسیار قابل فهم است که: یعنی امامان و معصومین ما داری مخزن کامل اطلاعات بودند، و روش جستجو در ان را هم داشتند.

برای درک بهتر این موضوع باید بدانیم که دراختراع اولیه کامپیوتر ما مواجه با دستگاههای بزرگ و حجیم جمع آوری اطلاعات و دسته بندی و ذخیره و بازیابی آنها بوده ایم ولی بر اثر پیشرفت و استفاده از مواد سیلیکان و کوارتز و غیره این حجم کاهش یافت تا به آی سی های امروزی رسید فلش مموری ها ابزار ذخیره ساز هر روز کوچکتر و پر توان تر می رسند و شاید روزی برسد که به اندازه سلول های مغز بشری باشند ولی آن روز نزدیک نیست در حالیکه مغز بشر و سلولهای عصبی موجود هستند و بوده اند!

بعنوان نمونه وقتی پیامبر از دنیا رحلت می فرمود چند لحظه ای غلی غ را خواست و در گوش مبارکش نجوا نمود. بعد مردم پرسیدند چه گفت؟ فرمود پیامبر علم دنیا و آخرت همه را به من آموخت. در واقع پیامبر پسورد یا رمز عبور یا کلید دروازه  شهر علم را در آن لحظه داد. مشابه و قدر نازل آن  برای همه اتفاق می افتد، که گاهی با یک کلمه، تلنگری به انسان وارد می کند که: بسیاری از مجهولات او روشن می گردد.  

اینها نشان می دهد کپی برداری از: عملکرد مغز، خود عملکرد آن را به فراموشی سپرده! و کاری که مغز و چشم و اعصاب انسان می تواند انجام دهد را، اصلا از دایره خارج کرده است. مانند کودکی که وقتی یک اسباب بازی پیدا می کند، پدر و مادرش را فراموش می کند.  

اینترنت و دنیای سایبر هم از روی سلول های عصبی، و عملکرد مغزی الگو برداری شده است. ولذا نباید فراموش کرد که موتور های جستجو گر، فقط همین شکل گوگل هستند و بس، آنها از قدیم اینطور نبوده اند و بعدا هم، همینطور باقی نخواهند ماند. و این برش زمانی ما را نباید دچار خود خواهی، یا غرور علمی و تکنوکراتی نماید.

بر هر گردش چشم مهدی صلوات


?mam ?linin vaxt, Google orada idi?


حان الوقت الإمام علی، کان هناک جوجل؟
یقول البعض أن جوجل هی نتاج الألفیة الثالثة: ذات الصلة فی المسائل المعروضة علیها. ولکن هذه الجملة لا معنى له لعدة أسباب: لأن جوجل یجب أن یفهم هذا المصطلح لیعنی: هو العین تحول والتعلیق علیه. ولغتنا مشهدی والکثیر من الناس، ویقال أن لها جذور فارسیة. أعلى أو تحول العین، لیست جدیدة. یقول السعدی انه لا عودة أو لصق رأیک. وقت العودة أمرا سهلا. فی عینی الرب، وتحول نفسک، ونحن لا نعتقد الآن أن نبقى بعیدا عن المناطق مع الله.
 
یقول الإمام الخمینی أیضا فی العالم هو وجود الله، ولیس خطیئة أمام الله. العین أو رؤیة الله: فی کل مکان ویرى کل شیء. بصیر هی واحدة من صفات الله فی القرآن الکریم تقول إنها یراک ولکن لا نرى له بسبب انخفاض قدرة عینیک (). ومع ذلک، هذه الآلیة هی لوصف کیف؟ هو مثل خرائط جوجل! وهذا هو القول، والعالم کله فی عینی الله، ولکن فی أی وقت یمکنک التصغیر ونرى أنه أکبر من غیرها. ونحن نعلم أن عیون الله فینا، ولکن کنا نحب أن یکون هذا نظرة خاصة، ونحن نرى المشکلة وعلاجها، ق لیس لنا! لیحل محله فی عقولنا مثل شرارة.
وقال الإمام جعفر الصادق: لنرى معجزة الله: الدهون فی الجسم إلى حجم أصغر من البیض، وجمیع البیانات صورة تخزین السماء والأرض! وأشار إلى تدویر العین البشریة، والمجرات فی السماوات وما فی الأرض، فی الحیاة العادیة. فی کتابه التوحید MUFADDAL، قائلا أن العدید منهم الواضح لنا الیوم. ومع ذلک، کثیر یرتدی لنا: أنهم یعرفون کل شیء والجمیع: لم یتم بعد ولدوا لا أحد.
یقول الإمام علی: کل ما ترید أن تسألنی () وسأجیب على کل منهم. حتى یقول لی طرق السماء، وأشیاء المدى مألوفة لدى البشر والعلوم والأرض. هذا یعنی أنه إذا کان واحد أو فی السماء، وانه یمکن تفقد طریقها: یسأل عنه. أو یقول: أنا کان التاریخ الدقیق لذلک من الماضی والأقارب فی المستقبل یعرف، کما لو عشت بینهم! لکن أقوال الإمام علی، وربما محرک البحث لفهم المشکلة. ولکن الآن أنه من المفهوم جدا أن الأئمة المعصومین، ونحن لم تکن لها کامل للدبابات، وکان طریقة البحث.

على سبیل المثال، عندما أقر النبی بعیدا قلت لحظات قلیلة من الهمس المبارکة فی وظیفة الأذن وغیر طلب. بعد یسأل ما یقول الناس؟ علمنی کل أنبیاء الدنیا والآخرة. فی الواقع، کانت للنبی کلمة المرور أو کلمة السر أو مفاتیح أبواب المدینة فی تلک اللحظة. کما کشفت شابه ذلک، ویحدث ذلک على الجمیع، وأحیانا مع کلمة، والوجه إلى البشر أن الکثیر من المجاهیل، وقال انه هو واضح.
وتظهر هذه النسخ من وظائف المخ، والأداء نسیان ذلک! وما یمکن للإنسان القیام به لالدماغ والعینین والأعصاب، هو الخروج من الدائرة. مثل عندما یجد الطفل لعبة، ینسى والدیه.
وعلى غرار الانترنت وعالم الانترنت من وظیفة الخلایا العصبیة والمخ. وهکذا ینبغی للمرء أن لا ننسى أن محرکات البحث، ولیس مجرد مشتبه به على هذا الطریق وذاک، أنها لم تکن قدیمة جدا وفی وقت لاحق، وکذلک لا تزال قائمة. وهذه المرة یجب أن لا تکون قطع الأنانیة، أو فخر العلمیة والتکنوقراط. 

 


95/2/2::: 10:4 ع
نظر()