تماس با ما صاحبان زور می ماندند و بقیه باید به جاهای دور تر می رفتند - پایگاه خبری ماهین نیوز
سفارش تبلیغ

ثبت شرکت
صبا

تاریخ ما جغرافیای ما است

شاید شیرین ترین درس ها در سال های ابتدایی، درس تاریخ است که شجاعت و سلحشوری، میهن پرستی و قهرمان پروری را در دل انسان زنده می کند. البته جغرافیا از آن شیرین تر است، زیرا مزه جهانگردی و اشنایی با اقوام و:ملل مختلف، رنگ پرچم ها و زبان ها و دیگر مشخصات جهان را جلوی چشم انسان می آورد.

  البته همه درس ها شیرین است به شرط آنکه: معلمی عاشق داشته باشد که: هم عاشق درس باشد و هم عاشق نو آوری . من دقیقا یادم است که درس فلسفه داشتیم، در سال آخر دبیرستان علمیه در سال 1351 در بهارستان تهران، آن قدر معلم این درس خوش ذوق وهیجانی بود که: دانش آموزان محو صحبت های او می شدند. در حالی که اغلب منطق و فلسفه را درس های کسل کننده میدانند.

 درس دیکته و انشا، درس علوم و ریاضی ، خط و نقاشی همه این ها عالم خود را دارد. اگر معلم خوب نباشد، درس هم جالب نخواهد بود.مگر نقاشان بزرگ در جهان، محبوبیتی کمتر از دیگران دارند ؟ اگر هنرمندان سینما، تا موقعی که روی پرده هستند می درخشند، این جادوی پرده نقره ای است، زیرا بلافاصله با رفتن پشت پرده، همه چیز فراموش می شود و: کس دیگری که بر پرده نقره ای نقش بسته مطرح می شود.

درس تاریخ ما از آن جهت مهم است که: به پهنای جغرافیای جهان است. هیچ گوشه ای از جهان نیست که: اثری از ایران نداشته باشد. این اثر هم ذاتی است و هم عرضی.  هم ظاهری است و هم باطنی . قوم لر در ایران سابقه 15 هزار ساله دارد، که هیچ قومی اینهمه تاریخ ندارد. قوم کرد همینطور و حتی قوم عرب وترک، بلوچ و ترکمن هرکدام ریشه در تاریخ دارند و: هویت ایرانی بزرگ را می سازند. شاید بتوان گفت همانطور که : قوم عرب  جنوب خوزستان، ریشه در کشورهای جنوبی تر خود دارند و نشان از آمدن اعراب به ایران هستند.

    هر قومی هم نشان از بخشی از تاریخ ایران است، مادها که از کنار دریای خزر آمدند و: تقریبا ریشه کردها را تشکیل می دهند و: یا ترک ها که از شرق آمدند و: تقریبا با قوم ترک ها و ترکستان ، ترکمنستان و حتی مغول ها به یک تبار می رسند نیز، بخشی از تاریخ ایران را تشکیل می دهند. بلوچ ها از جنوب شرقی ایران و منطقه بلوچستان پاکستان به سمت جنوب هند کشیده می شوند و: یا خراسان که با افغانستان و شمال پاکستان، تا هند و چین دارای نقاط مشترک بیشتری هستند.

    البته ممکن است به علت سیال بودن جمعیت و: به هم آمیختگی نژاد ها، نتوان خط مشخصی برای جدایی آن ها کشید و: یا تاریخ دقیقی برای ایجاد آنان اعلام کرد ولی، همه اقوام ایرانی بخشی از تاریخ ایران و جهان را به ما نشان می دهد. یعنی در یک رفت و برگشت ک:ه معمولا آن را جنگ و گریز می نامیم، اقوام و فرهنگ ها از هم جدا وبعد با هم مخلوط می شدند.

     مثلا می گویند که زبان اردو همانطور که از نامش پیدا است، از اردوگاه های نظامی پیدا شد که: در آن اقوام گوناگون بودند که: مشترکات همدیگر را می فهمیدند. لذا زبان جدید ترکیبی از زبان های موجود به وجود آمد. همانطور که قبلا هم اشاره شد، همه زبان ها همینطورند! یعنی زبان فارسی مملو از: کلمات انگلیس و عربی ، ترکی و حتی روسی شده است. مثلا بشقاب بشکه، ملیکا، اینها لغات روسی کاملا مصطلح هستند.

      زبان ترکی هم مملو از لغات فارسی و انگلیسی و فارسی است .. یعنی تقریبا تمام زبان ها، تمام زبان ها هستند! فقط ترتیب چینش آن ها فرق می کند و: این ترتیب همان گرامر است! اگر گرامر ترکی را به فارسی تبدیل کنیم، زبان ترکی کانلا قابل فهم فارس ها می شود! واگر گرامر انگلیس را فارسی کنیم، هم همینطور. تبدیل آن هم بسیار ساده است: جای فعل و فاعل را عوض کنیم کافی است. در فارسی می گوییم این یک کتاب است، در انگلیسی می گوییم: این هست یک کتاب!

   و این نشان می دهد ریشه اقوام و فرهنگ ها، همه یکی است و فقط لج بازی ها آن را متفاوت کرده است.  مثلا چون ایران خط خود را از راست می نوشت، انگلیسیها برای اینکه اظهار وجود کنند، ازچپ نوشتند! یا اگر اعراب کلمات را از حلق ادا می کردند، فارس ها سعی کردند کمتر از حلق خود استفاده کنند. حتی هندوها بیشتر از لبها استفاده کنند ..

   بطور خلاصه میتوان گفت: بعد از طوفان حضرت نوح، افراد نجات یافته در سرزمین شمالغرب فعلی ایران فرود آمدند. که برخی ها قفقا ز و برخی ها آرارات و تعدادی هم دیاربکر را اعلام کرده اند. و گفته اند که کوه جودی در آن است. اما صورت مسئله تغییری نمی کند: زیرا همه مردم دنیا از اینجا پخش شدند! این پخش اجباری بود: یعنی جنگ و دعوا برای امکانات صورت می گرفت و: صاحبان زور می ماندند و بقیه باید به جاهای دور تر می رفتند. و آن ها که می رفتند، سعی می کردند زندگی جدیدی با رویکرد های جدید شروع کنند....   

Our history, our geographyHistoria yetu, Jiografia yetu

Labda sweetest masomo katika miaka ya mwanzo , bila shaka, mpiganaji shujaa na shujaa Parenting uzalendo ni hai katika mioyo ya mtu. Jiografia ya tamu kwa sababu ya utalii ladha na kujifunza juu ya watu wengine na mataifa , rangi tofauti na lugha na bendera nyingine mbele ya dunia huleta macho ya binadamu.

  Hata hivyo, kama ni tamu mwalimu somo ni upendo kwamba anapenda kufundisha na anapenda innovation. Mimi kumbuka tu kwamba tulikuwa na bila shaka falsafa katika mwandamizi shule za sekondari Baharestan Tehran katika 1351 , ilikuwa hivyo hisia na mwalimu vipawa bila shaka wanafunzi walikuwa kuipangusa majadiliano yake . Wakati wengi kufikiria somo boring katika mantiki na falsafa .

 Dictation na muundo masomo ya sayansi na hisabati , kuandika, na kuchora haya yote ni dunia yako. Kama mwalimu si nzuri sana , bila shaka itakuwa ni ya kuvutia. Kama Wasanii kuu za dunia, ni chini ya maarufu zaidi kuliko wengine? Kama sinema ni mpaka wao uangaze juu ya screen , hii ni uchawi wa screen fedha , mara moja kwa kwenda nyuma ya pazia, kila kitu ni wamesahau: nani mwingine juu ya screen fedha , mfuko zimetolewa.

Historia yetu ya somo, ni muhimu kwamba upana wa Jiografia ya dunia. Si sehemu yoyote ya dunia kwamba Iran ni si katika athari. Athari hii ni asili ya msalaba. Kuonekana ni ya wachache kabisa . Lur watu , miaka 15 elfu ya historia , kwamba hakuna taifa ina historia ya sana. Wala watu au kabila la Kiarabu na Baluchi , na Turkmen kufanya hivyo ni kila mizizi katika historia na utambulisho wa Iran kufanya. Kama wanaweza kuwa alisema kwamba makabila ya Waarabu wa kusini mwa Khuzestan, kuwa na mizizi yao katika nchi ya kusini na inaonyesha kuja kwa Waarabu katika Iran.

    Show ni sehemu ya historia ya kila taifa , mali hiyo kutoka Bahari ya Kaspi : Wakurdi wanafikia mizizi : au Turks waliokuja kutoka Mashariki : Karibu watu Kituruki na Turkestan , Turkmenistan na hata Mongols pia kuangalia kwa asili , ni sehemu ya historia.

    inaonyesha. Hiyo ni sweep moja : Ah kawaida ni kuitwa kupambana au kukimbia , makabila na tamaduni walikuwa mchanganyiko pamoja na kisha kutengwa.

     Kwa mfano, kusema kwamba Urdu hupatikana kama jina la kambi ya jeshi ya alionekana kuwa jamii tofauti na : Kujiunga alijua kila mmoja. Hii lugha mpya ilikuwa mchanganyiko wa lugha zilizopo. Kama ilivyoelezwa hapo awali, lugha zote ni vizuri ! Kiajemi ni kamili ya maneno ya Kiingereza, Kiarabu , Kituruki, na Urusi ni hata . Kwa mfano, mapipa sahani, Melika , maneno haya Urusi ni kawaida kabisa.

      Kituruki na Kiajemi Kiajemi na Kiingereza ni kamili ya maneno kwamba karibu wote lugha, lugha zote ni ! Walikuwa ya kuweka inatofautiana na syntax hii ni njia sawa! Kituruki sarufi kuubadili kuwa Kiajemi , Kituruki Kiajemi inaeleweka high- mwisho! Kiajemi Kiingereza sarufi kama tulivyofanya pia . Kubadilika ni rahisi sana: ni wa kutosha kubadili verb na somo. Katika Kiajemi sisi kusema hii ni kitabu , katika lugha ya Kiingereza tunasema: hii ni kitabu !

   Hii inaonyesha asili ya watu na tamaduni , wote wa michezo tu licha ya ni tofauti. Kwa mfano , haki ya line yao ya kuandika, Uingereza kwa sababu wao kueleza, imeandikwa kutoka upande wa kushoto ! Au kama Waarabu walikuwa maneno iliyotolewa na koo , Waajemi alijaribu kutumia chini ya koo yako. Hindus wengi hawana hata kutumia midomo.

   Kwa muhtasari inaweza kuwa alisema Nuhu baada ya mafuriko, waathirika nanga katika wilaya ya kaskazini magharibi ya sasa. Baadhi ya Caucasus na Ararati na wengine wachache kuwa alitangaza Diyarbakir . Na ni alisema kuwa wao milima Judy . Lakini suala inabakia ile ile: kwa sababu watu wote walikuwa Streaming nje ya hapa! Kucheza ilikuwa ya lazima kwa kuchukua kupambana ulifanyika : wamiliki alikuwa na nguvu wengine lazima kwenda maeneo ya mbali zaidi . Na wale waliokufa walikuwa wakijaribu kuanza maisha mapya na mbinu mpya .....

موزان محو صحبتتاریخنا، لدینا الجغرافیا

ربما أحلى الدروس فی السنوات الأولى ، بطبیعة الحال ، و محارب شجاع و بطل الأبوة والأمومة الوطنیة هی على قید الحیاة فی قلوب البشر. جغرافیة أحلى بسبب طعم السیاحة والتعرف على الشعوب الأخرى والدول ، وألوان مختلفة ولغات وأعلام أخرى أمام العالم یجلب العین البشریة .

  ومع ذلک ، إذا کان هو المعلم الدرس الحلو هو الحب الذی یحب التعلیم و یحب الابتکار. أود فقط أن نتذکر أن لدینا بالطبع الفلسفة فی المدارس الثانویة العلیا بهارستان طهران عام 1351 ، وکان ذلک و العاطفی و محو معلم الموهوبین من الطلاب بالطبع حدیثها . بینما یرى العدید من الدرس مملا فی المنطق و الفلسفة.

 الاملاء وتکوین الدراسات والعلوم و الریاضیات ، والکتابة ، ورسم کل هذا العالم الذی تعیشون فیه . إذا کان المعلم لیست جیدة جدا ، وبطبیعة الحال لن تکون مثیرة للاهتمام. ما لم الرسامین الکبرى فی العالم ، هی أقل شیوعا من غیرها ؟ إذا السینما حتى یلمع على الشاشة ، وهذا هو سحر الشاشة الفضیة ، على الفور بالذهاب وراء الکوالیس، ینسى کل شیء: من آخر على الشاشة الفضیة ، وتقدم الحزمة.

درسنا التاریخ، فمن المهم أن عرض جغرافیة العالم. لیس أی جزء من العالم أن إیران لیست فی الواقع . هذا التأثیر هو الأصیل فی الصلیب. مظهر غیر مقصور على فئة معینة جدا. LUR الشعب ، و 15 آلاف سنة من التاریخ، أن أی دولة لدیها الکثیر من التاریخ . ولا یمکن للناس أو العرقیة العربیة و البلوشیة ، و الترکمانیة هی کل متجذرة فی التاریخ والهویة من إیران القیام بها. کما یمکن القول أن القبائل العربیة فی جنوب خوزستان ، لها جذورها فی البلدان الأکثر الجنوبیة و یظهر القادمة للعرب فی إیران.

    نتطلع أیضا ل أصل ، تشکل جزءا من التاریخ. یتم رسمها البلوش فی جنوب شرق إیران و المنطقة بلوشستان باکستان إلى جنوب الهند: إما خراسان وأفغانستان و شمال باکستان والهند والصین هی أکثر شیوعا .

    العروض. وهذا الاجتیاح واحدة : آه وعادة ما یطلق علیه المکافحة أو الهروب ، کانت مختلطة الأعراق و الثقافات معا ثم فصلها.

     على سبیل المثال، نقول إن الأوردو وجدت کما وجد اسم معسکر للجیش أن أعراق مختلفة هم: اشترک یعرف کل منهم الآخر . کان هذا لغة جدیدة مزیج من اللغات الموجودة . کما ذکر سابقا، جمیع لغات هی کذلک! اللغة الفارسیة هو الکامل من الکلمات فی اللغة الإنجلیزیة، العربیة، الترکیة، والروسیة حتى. على سبیل المثال، طبق برمیل ، ملیکة، هذه الکلمات الروسیة شائعة جدا .

      الترکیة والفارسیة الفارسیة والإنجلیزیة ملیء الکلمات التی غات کلها تقریبا، بجمیع لغات هی ! کانوا مجرد وضع یختلف و بناء الجملة هذا هو نفس الطریق! النحوی الترکیة لتحویله إلى الفارسیة ، والفارسیة الترکیة أمر مفهوم الراقیة ! الفارسیة ل قواعد اللغة الإنجلیزیة إذا فعلنا أیضا. تحویل بسیط جدا : یکفی لتغییر الفعل والموضوع. فی الفارسیة نقول هذا هو کتاب باللغة الإنجلیزیة نقول: هذا هو الکتاب!

   وهذا یدل على أصول الشعوب و الثقافات، و کافة الألعاب فقط نکایة کان مختلفا . على سبیل المثال، حق على خط الکتابة ، و البریطانیة لأنها تعبیر عن ذلک، مکتوبة من الیسار ! أو إذا کان العرب عبارة قالها الحلق ، حاول الفرس لاستخدام کمیات أقل من الحلق . معظم الهندوس لا حتى استخدام الشفاه.

   باختصار یمکن القول أن نوح بعد الطوفان ، هبطت الناجین فی إقلیم شمال غرب الحاضر. وقد أعلن بعض من القوقاز و آرارات و عدد قلیل من الآخرین دیار بکر. ویقال أنها جبال جودی . ولکن القضیة لا یزال هو نفسه : لأن کل الناس کانوا یتدفقون من هنا! کان اللعب الإلزامی لنقل المعرکة وقعت : کان أصحاب لإجبار بقیة یجب أن تذهب إلى أکثر الأماکن النائیة . و أولئک الذین ماتوا کانوا یحاولون بدء حیاة جدیدة مع النهج الجدید ....




تاریخ : شنبه 92/12/10 | 9:17 عصر | ماهین نیوز : ماهین نیوز | نظر