سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری

نظر

نگهداری و بیماریها ی خوکچه ی هندی

 

نگهداری و بیماریها ی خوکچه ی هندی

نگهداری و بیماریها ی خوکچه ی هندی

درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی, روش مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی

عفونت گوش خوکچه ی هندی

 

عفونت گوش یک بیماری پزشکی نادر است که معمولاً هنگامی رخ می دهد که در نگهداری خوکچه هندی از یک عفونت باکتریایی مانند ذات الریه یا سایر بیماری های تنفسی رنج می برد. موارد شدید عفونت گوش می تواند بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد و باعث عدم توانایی راه رفتن، چرخیدن به یک طرف و شیب سر شود. به محض اینکه متوجه این علائم شدید، خوکچه هندی را سریعاً به نزد یک دامپزشک ببرید و تحت درمان قرار دهید.

تشخیص خوکچه هندی

شدت عفونت گوش را تشخیص بدهید. عفونت گوش می تواند در نتیجه عفونت باکتریایی مانند ذات الریه یا سایر بیماری های تنفسی ایجاد شود. اگر عفونت گوش از گوش میانی تا گوش داخلی پخش شود، می تواند کاملاً جدی شود، حتی می تواند روی قسمت های عصبی تأثیر بگذارد.

 

عفونت گوش داخلی می تواند علائمی مانند شیب سر، قدم زدن در حلقه ها، عدم توانایی در راه رفتن، از دست دادن تعادل و چرخش در یک سمت داشته باشد.

عفونت گوش میانی معمولاً دارای علائم خفیف بیماری های تنفسی مانند عطسه، ترشحات از بینی و گوش و خس خس است.

 

عفونت گوش خوکچه ی هندی,مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی

علائم عفونت گوش در خوکچه ی هندی

 

به دنبال علائم جسمی عفونت گوش باشید. عفونت های گوش معمولاً نتیجه ذات الریه و عفونت های تنفسی است. می توانید انتظار داشته باشید که عطسه، ترشحات از بینی، خس خس سینه، از دست دادن اشتها، کاهش وزن و افتادگی ظاهری مشاهده شود. علائم عفونت گوش به شرح زیر است:

 

چرک یا ترشح از گوش.

درد گوش

از دست دادن شنوایی

ناشنوایی

و التهاب گوش داخلی.

 

به دنبال علائم عفونت شدید گوش باشید. اگر عفونت گوش از گوش میانی به گوش داخلی گسترش یابد، شدت علائم خوکچه هندی شما می تواند تغییر کند. خوکچه هندی شما به احتمال زیاد با سیستم عصبی مشکلاتی را نشان می دهد، که شامل موارد زیر است:

 

قدم زدن در حلقه ها.

نورد روی زمین.

کج کردن سر

و عدم تعادل.

 

راه و روش درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی, نگهداری از خوکچه ی هندی

درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی

 

در مورد علت عفونت گوش تحقیق کنید. همانطور که گفته شد، عفونت گوش در نتیجه عفونت باکتریایی، مانند ذات الریه یا بیماری تنفسی رخ می دهد.

ذات الریه و سایر بیماریهای تنفسی توسط چندین باکتری از جمله Bordetella و Streptococcus ایجاد می شوند. این باکتری ها “فرصت طلب” هستند، به این معنی که حیوانات مستعد را آلوده می کنند، در صورت بروز فرصت، چند برابر می شوند و باعث بیماری می شوند.

 

برخی از بیماریهای تنفسی مسری هستند و از طریق انتقال هوا می توانند از یک خوکچه به گونه‌ی دیگر منتقل شوند. هرچه سریعتر خوکچه های هندی بیمار را از گله خود جدا کنید.

 

قرار ملاقات با یک دامپزشک. تشخیص فقط توسط یک دامپزشک واجد شرایط انجام شود. دامپزشک شما علائم بالینی به نمایش گذاشته شده توسط خوکچه هندی را تشخیص می دهد که آیا عفونت به گوش میانی گسترش یافته است، و یا خون و ترشحات خوکچه هندی را بررسی می کند تا عامل عفونی مسئول عفونت گوش را شناسایی کند.

 

نگهداری و مراقبت از خوکچه ی هندی,نکاتی برای مراقبت از خوکچه ی هندی

خوکچه ی هندی بیمار را به دامپزشک نشان بدهید

 

مراقبت از خوکچه هندی

خوکچه هندی خود را در اسرع وقت جدا کنید. بهترین راه برای پیشگیری از عفونت گوش خوکچه های هندی، جداسازی آنها برای جلوگیری از شیوع بیماری به سایر خوکچه های هندی در قفس است.

قفس موقت را با استفاده از یک جعبه مقوایی بزرگ یا یک محفظه قابل حمل تنظیم کنید. پایه قفس را با حوله ها بچسبانید و یونجه، گلوله و آب را تهیه کنید.

 

برای گزینه های درمانی با دامپزشک خود تماس بگیرید. داروهایی مانند پمادها، داروهای بی حسی موضعی و قطره گوش آنتی بیوتیک احتمالاً توسط دامپزشک شما برای تسکین علائم و تسکین موقتی از درد استفاده می شود.

شستشوی ضد عفونی کننده یا آنتی بیوتیک برای از بین بردن ترشحات یا ایجاد آن استفاده می شود.

 

روش مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی, نکاتی برای نگهداری از عفونت گوش خوکچه ی هندی

خوکچه ی هندی بیمار را جدا کنید

 

توصیه های مراقبت های ارائه شده توسط دامپزشک خود را دنبال کنید. قطره آنتی بیوتیک احتمالاً 2-3 بار در روز در خانه تجویز می شود. گوش دادن و درک توصیه هایی که دامپزشک شما برای درمان موثر عفونت گوش خوکچه هندی خود و رفع هرگونه بیماری و علائم مرتبط آن ضروری است.

 

قطره های گوش را باید با کمی کج کردن سر خوکچه هندی خود به سمت آن استفاده کرد و بعد از استفاده از دارو، سر خود را در همان حالت نگه داشت تا از تکان خوردن قطره های گینه شما جلوگیری شود.

 

دامپزشک شما ممکن است با قرار دادن سرنگ در کنار دهان خوکچه هندی، آنتی بیوتیک های خوراکی تجویز کند، که می تواند از طریق سرنگ به خوکچه داده شود.

 

مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی,درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی

قطره های گوش را باید با کمی کج کردن سر خوکچه هندی خود به سمت آن استفاده کرد

 

خوکچه هندی خود را در محیطی تمیز و آرام نگه دارید. بهداشت در قفس خوکچه های هندی برای اطمینان از بهبودی مؤثر است، زیرا یک عفونت گوش معمولاً به دلیل یک عفونت باکتریایی رخ می دهد. برای بهبودی سریع و سالم، با تنظیم ترافیک در اطراف قفس خوکچه هندی خود، استرس را به حداقل برسانید و آرامش را به منطقه بیاورید.

 

واکنش خوکچه هندی خود را نسبت به دارو کنترل کنید. به دنبال عوارض جانبی نامطلوب باشید که می تواند نتیجه واکنش به داروها باشد. مثلا؛ افتادگی، مدفوع شل، از دست دادن اشتها، و خشن شدن پوشش بدنشان.

اگر علائم خوکچه هندی بدتر شد، آنها را در اسرع وقت به دامپزشک ببرید.

 

روش های درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی, راه و روش درمان عفونت گوش خوکچه ی هندی

بستر خوکچه ی هندی را تمیز کنید

 

پیشگیری از عفونت گوش در خوکچه هندی

قفس را تمیز نگه دارید. عفونت گوش می تواند در نتیجه بیماری باکتریایی از طریق انتقال رخ دهد. در حالی که ذات الریه پنومونی است و اغلب غیرقابل پیش بینی است، می توانید با تمیز کردن قفس خوکچه هندی یک بار در هفته حداقل یک بار از سایر بیماری های تنفسی جلوگیری کنید.

 

حفظ یک محیط زندگی سالم و تمیز برای خوکچه هندی شما به کاهش سطح ارگانیسم های عفونی در خانه ی شما به آنها کمک می کند.

برای خلاص شدن از باکتری های مضر از یک محصول تمیز کننده ضد باکتریایی (دوستدار حیوان خانگی) یا یک محلول سرکه سفید استفاده کنید.

 

تمیز کردن لکه ها را با تمیز کردن مواد خالی، تعویض لکه های مرطوب و از بین بردن مواد غذایی برای پاک کردن بستر بین شستشو ها انجام دهید.

 

نگهداری از خوکچه ی هندی,نگهداری و مراقبت از خوکچه ی هندی

بعد از دست زدن به حیوانات دست های خود را با آب و صابون بشویید

 

قبل از دست زدن دست خود را بشویید. باکتری هایی که باعث بیماری تنفسی می شوند از طریق تماس به خوکچه هندی منتقل می شوند. این حالت معمولاً در صورتی صورت می گیرد که بیش از یک حیوان خانگی داشته باشید، زیرا حیواناتی مانند گربه ها، سگ ها و خرگوش ها می توانند باکتری های مضر داشته باشند.

دستان خود را به مدت 20 تا 30 ثانیه با صابون و آب گرم بشویید.

 

خوکچه های هندی خود را از حیوانات دیگر جدا نگه دارید. حیوانات خانگی معمولی مانند گربه ها، سگ ها، خرگوش ها، همسترها و موش ها می توانند باکتری هایی را که باعث عفونت گوش می شوند در حالی که بدون علامت هستند (به نظر سالم هستند) حمل کنند.

حیوانات خانگی خود را به یکدیگر معرفی نکنید و خوکچه هندی خود را با گونه های دیگر قرار ندهید.

 

نگهداری و مراقبت از خوکچه ی هندی,مراقبت از عفونت گوش خوکچه ی هندی

خوکچه هندی را در کنار حیوانات دیگر نگهداری نکنید

 

خوکچه هندی خود را به یک رژیم متعادل تبدیل کنید. کمبود ویتامین C (که در غیر این صورت با نام Scurvy شناخته می شود) می تواند منجر به افزایش حساسیت به عفونت های باکتریایی شود. برای جلوگیری از اسکوربیت، اطمینان حاصل کنید که خوکچه هندی به مقدار کافی ویتامین C را از طریق سبزیجات و گلوله های آنها دریافت می کند.

 

فلفل بل (یا کپسوم) به دلیل داشتن ویتامین C زیاد، می توانند روزانه تغذیه شوند. سایر سبزیجات غنی شده با ویتامین C شامل جعفری، اسفناج، کلم، کلم بروکلی و گل کلم است.

 

به دنبال گلوله های خوکچه هندی باشید که با ویتامین C غنی شده باشند. گلبول های خوکچه هندی بزرگسالی که دارای خوکچه هندی هستند، دامپزشکی توصیه می شود و باید در هر وعده 1/8 لیوان به خوکچه هندی خود تغذیه کنید.

 

از دامپزشک خود در مورد مکمل های ویتامین C سوال کنید. قطره آب و بلوک های مغذی که در فروشگاه های حیوانات خانگی به صورت تجاری یافت می شود، توصیه نمی شود، مگر اینکه یک دامپزشک به شما توصیه کند ویتامین C خوکچه هندی را تکمیل کند، در حالت ایده آل، خوکچه هندی شما باید به میزان کافی ویتامین C از سبزیجات و گلوله های آنها استفاده کند.

 

نکاتی برای مراقبت از خوکچه ی هندی,عفونت گوش خوکچه ی هندی

ویتامین c مورد نیاز خوکچه هندی را از طریق سبزیجات به آن ها برسانید