قیمت سرور خرید سرور قیمت سرور اچ پی قیمت رم سرور قیمت هارد سرور قیمت لپ تاپ قیمت لب تاب قیمت نوت بوک قیمت لپ تاپ ایسوس قیمت لپ تاپ لنوو قیمت لپ تاپ اچ پی قیمت لپ تاپ ایسر قیمت سوئیچ سیسکو قیمت مودم دی لینک قیمت مودم تی پی لینک لپ تاپ قیمت مادربرد قیمت یو پی اس فروش یو پی اس قیمت پرینتر قیمت دوربین مداربسته قیمت پرینترهای اچ پی دوربین مداربسته قیمت گوشی موبایل قیمت پاوربانک قیمت گوشی سامسونگ قیمت هارد اکسترنال قیمت هارد اس اس دی قیمت فلش مموری قیمت باتری لپ تاپ
سفارش تبلیغ
صبا

ایران بسوی ریاست سازمان ملل

ایران بسوی ریاست سازمان ملل

 در سالهای آینده ایران عضو شورای امنیت سازمان ملل میشود وبطور دوره ای ریاست اپک وریاست آژانس اتمی به ایران میرسئ وبا گشترش نقش ایران در سازمان کنفرانس اسلامی وکشورهای غیر متعهد باید برنامه ریزی دقیقی برا ریاست سازمان ملل وحذف حق وتو داشت واگر سازمان ملل حاضر نشد که مطابق خواست ایران در ساختار خود تجدید نظر کند باید انرا منحل کرد واین بسیار ساده است زیرا امریکا حامی اصلی ان دیگر پولی برای حمایت ندارد وفروپاشی ان نزدیک است نباید خود را بخواب زد وپس از فروپاشی امریکا انرا در دامن چین یاهند انداخت چنانکه دیدیم بعلت بی توجهی دولتهای قبلی بلافاسله پس از پیام امام خمینی به گوربا چف فروپاشی ان اتفاق افتاد ولی انها را دردام غربیها رها نمودند تا با انقلابهای نارنجی تمام رشته های امام خمینی ره را پنبه کنند


» نظر

That is the day of Palestine!

That is the day of Palestine!

In all around the world the people will ready for a big day and it is the last Friday of Ramadan that named the Ghods day by Imam Khomeini in past.

How we cam help them? Is it enough that we send the OPPRESSIVE, PAINFUL news to others? Or it is the best that we help them by hand? They need the rebuild her house and farms and we can help. They need to water and food. They need to repair the all historical elements as the first Quibble.  

یوم القدس العالمی یوم الیشرا

ان الناس یسمعون الاخبار المشمئزیه من ارض الفلسطینیه المحتله ولکن الناس یعیشون فی هذا الارض للایام المدیده وهدا یعلن انهم شعب المقاوم . انهم شعب حی و یحتاجون الی الارتباطات الثقافیه والاقتصادیه والسیاسیه. کما یعملون الاعراب ویسعون الی المرابطات مع الاسراییل للقتل الفلسطینیون، لازم ان الناس بغیر الاعراب یبدون بالمرابطات مع الشعب الفلسطینیون والحکومت القانونیه الحماس بالاقتصادیه والسیاسیه والثقافیه وهکذا هو. ان الیوم القدس العالمی قریب ونحن نفدر علی ان الحمایه المادی والمعنوی من الفلسطینیون ولا یالدموع فقط!  

 

آیا انتشار اخبار ناراحت کننده تنها سیاست خارجی ایران در قبال ملت فلسطین است؟

علیرغم همت امام امت در قبال فلسطین اما سیاستمداران ومجریان تاکنون هیچ قدم مثبتی برای فلسطین برنداشته اند انها فقط شعار داده اند ومردم را بدبین کرده اند چرا که انتشار اخبار ناراحت کنند ومداومت بران در مدت قریب سی سال  آثار مخرب داشته ومردم را نسبت به جنایتها بی تفاوت نموده وتصور میکنند این وظیفه ملت فلسطین است که زجر بکشند ووظیفه مستمر اسراییل هم شکنجه دادن انان است!اکنون که روز قدس نزدیک است ودولت عدالت محور در حال تهیه شعارها وسخنان داغ جدید تر بهتراست یک قدم هم کار عملی بشود. چرا تاکنون ایران اقدامی برای عادی سازی روابط با حماس ودوجانبه کردن روابط فرهنگی  واقتصادی ننموده؟ در حالیکه اعراب با کمال پررویی بدنبال عادی سازی روابط با اسراییل هستند.آیا ایران نمیتواند یک گروه را برای بازسازی ویرانه های جنگی یه فلسطین بفرستد ایا نمیتواند برای مرمت آثار تاریخی که قبله اول مسلمین است قدمی بردارد وایا نمیتواند سرمایه گذاری برای تاسیس کارخانجات کشت وصنعت در انجا نماید؟ واگر مسئولین میترسند این امور را انجام ئهنئ لااقل یه خبرنگاران اجازه دهند رفت وامد داشته باشند واخیار خوشایند نیز مخابره نمایند وماهین نیوز آماده اعزام اولین گروه میباشد.

 

------------------------------------------------------

در حال تهیه دستور العمل ساماندهی یارانه ها ی حمایتی به مطبوعات هستیم.

محمد پرویزی مدیر کل مطبوعات داخلی با ارایه یک پیشنهاد به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی امور حمایتی  مطبوعات راضابطه مند میکند براسا س این پیشنهاد که خلاصه ان در اختیار ماهین نیوز قرار گرفت حداقل سه محور مطرح است در محور اول خود مدیران مسئول بلحاظ رعایت نکات فنی به نشریه خود امتیاز میدهند این نکات تناسب تیتر وسوتیتیر ارتباط عکس با مطلب رعایت اصول گرافیکی استفاده از نیروهای باتجربه ومتخصص  واساتید ونخبه ها داشتن ابتکارات ویزه در طراحی صفحه نحوه طراحی لوگو وجایگاه ان در نشریه وامثال آن 

درقسمت تولید انتشار منظم نداشتن برگشتی داشتن سایت خبری دفاتر نمایندگی در شهرستانها اهتمام در درج آکهیهای دولتی وعدم درج آکهیهای نامناسب . زمینه های خبری وتناسب مطالب با زمینه های اعلام شده تولیدهای اختصاصی در زمینه خبر ی آموزشی علمی مرتبط

ودر قسمت ویژه نفی قومیت گرایی وتبلیغ در اتحاد ملی وترویج انسجام اسلامی ارتقا آگاهیهای اجتماعی تشویق مردم به امور خیریه توجه به فرهنگ نماز مساجد قران امر بمعروف ونهی از منکر . ترویج فرهنگ شهادت ارتقا سطح بهداشت عمومی توجه به مسایل کودکان ونوجوانان نقد سازنده از دولت با منطق واستدلال وعدم فحاشی وافترا

وی همچنین یاد اور شد که این موضوعات پس از تصویب در هیئت دولت به مدیران مسول ابلاغ خواهد شد.

 

 


» نظر

سخنگوی وزارت امور خارجه موضع هسته ای ایران را شفاف دانست

سخنگوی وزارت امور خارجه موضع هسته ای ایران را شفاف دانست

 

خبرنگار ماهین نیوز سوال کرد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص محاکمه بوش در اینده چرا وزارت امورخارجه  مستندات مربوطه را برای ایجاد یک ÷رونده در دادگاههای بین المللی در دستور کار قرار نمیدهد . سوال دوم این بود که سعودیها براساس مدارک تاریخی از فرزندان ابراهیم ابن مرداک یهودی اهل بصره هستند ایا این مدارک در وزارت امور خارجه موجود است واگر هست چرا باز سیاست خارجی ایران حمایت از سعودیهاست بخصوص که اخیرا مدارکی بدست امده که نشان میدهد  در بوجود اوردن اسراییل نیز نقش داشته اند.

یخنگو در پاسخ گفت عربستان یک کشور مسلمان وهمسایه ایران است وسیاست دولت گسترش همکاری با همسایگان است .

ایشان همچنین دریرایر برخی خبرنگاران که میعواستند نقش فاکس نیوز را بازی کنند وبه شایعات دامن بزنند گفت ما تحرک جدیدی از امریکا جهت حمله به ایران ندیدیم مضاف لراینکه نیروی دفاعی جمهوری اسلامی در اوج آمادگی میباشد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، حسینی روز یکشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران

: به رغم اینکه نسبت به سیاست‌های آمریکا تغییری مشاهده نکرده‌ایم اما همچنان آمادگی داریم برای کمک به دولت و ملت عراق وارد گفت‌وگوها شویم.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به‌سووالی درخصوص تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا را در شرایطی نمی‌دانیم که بتواند به تهدیدات خود عمل کند.

وی با بیان‌اینکه تهدیدات آمریکا مساله جدیدی نیست،تصریح کرد: زمینه‌ای برای اجرای این تهدیدات مشاهده نمی‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی‌ایران خاطرنشان‌کرد که جمهوری اسلامی ایران کاملا از اقتدار دفاعی برخوردار است و امیدواریم افراد عاقلی که در میان مسوولان آمریکایی حضور دارند، تلاش کنند چنین اتفاقی نیافتد که منجربه گرفتار شدن بیشتر آمریکا در منطقه می‌شود.

اد"سیدمحمدعلی حسینی"سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه در ادامه نشست هفتگی خود با خبرنگاران هشدار داد: در صورت صدور قطعنامه‌جدید علیه ایران، نسبت به سطح همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدید نظر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی ، روند همکاری‌های تهران و آژانس را خوب توصیف کرد و یادآور شد که تلاش آمریکا برای مسدودکردن این روند با موفقیت همراه نخواهد شد.

حسینی درباره اظهارات اخیر "علی لاریجانی" در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در زمینه خروج زمان بندی شده آمریکا از عراق گفت : در خصوص ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق ، هیچ تردیدی نیست ولی نکته‌ای که بر آن تاکید می‌شود، این است که این خروج باید با برنامه و زمان‌بندی شده باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحرکات نیروهای انگلیسی در بصره نیز گفت که قبل از این اقدامات و تحرکات ، مقامات ایران را در جریان گذاشته بودند و این تحرکات در راستای واگذاری امور امنیتی به نیروهای عراقی است.

** در مذاکره با وزیر خارجه بلژیک بحث تعلیق یا تایم اوت مطرح نشد سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارداشت : در دیدارهای صورت گرفته با وزیر خارجه بلژیک، بحث " تعلیق" و یا "تایم اوت" مطرح نشده است بلکه این موضوع در پرسش خبرنگاران مطرح شده که پاسخ آن نیز داده شده است

 

فردی بنام اقای ستار مغانلو

با مراجعه به دفتر ماهین نیوز وارایه مدارکی اعلام کرد در یک آتش سوزی عمدی که از سوی فردی بنام جعفر فارسی همسایه سابق ایشان ئرتاریخ 17/3/84 انجام گرفت همسر 40ساله وفرزندانش 16 ساله 2 ساله  در آتش سوخته وفوت نمودند ولی ایشان بهر جا مراجعه میکند نتیجه ای نمیگیرد  نام بازپرس پرونده وماموران آگاهی شهرری که این حادثه در ان محدوده اتفاق افتاده در دفتر ماهین نیوز موجود است

 

سازمان حج وزیارت اعلام کرد:

هیئتی از سوی عراق امروز  وارد تهران میشود وفردا وپس فردا در طبقه پنجم این سازمان طی جلساتی پیرامون راه اندازی مجدد زیارت عتبات عالیات  بحث وتبادل نظر خواهد کرد از خبر نگارن نیز دعوت به شرکت در این جلسات  شده است

 

 اقای منصور ممقانی

رییس کانون باز نشستگی ساز مان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری اعلام کرد که این کانون  در حال بررسی  تاسیس کانون در استان مازندران میباشد.وی همچنین اعلام کرد این کانون از اقای پور محمدی وزیر محترم کشور مجوز فعالیت گرفته است


» نظر

سخنگوی وزارت امور خارجه موضع هسته ای ایران را شفاف دانست

سخنگوی وزارت امور خارجه موضع هسته ای ایران را شفاف دانست

خبرنگار ماهیین نیوز سوال کرد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص محاکمه بوش در اینده چرا وزارت امورخارجه  مستندات مربوطه را برای ایجاد یک ÷رونده در دادگاههای بین المللی در دستور کار قرار نمیدهد . سوال دوم این بود که سعودیها براساس مدارک تاریخی از فرزندان ابراهیم ابن مرداک یهودی اهل بصره هستند ایا این مدارک در وزارت امور خارجه موجود است واگر هست چرا باز سیاست خارجی ایران حمایت از سعودیهاست بخصوص که اخیرا مدارکی بدست امده که نشان میدهد  در بوجود اوردن اسراییل نیز نقش داشته اند.

یخنگو در پاسخ گفت عربستان یک کشور مسلمان وهمسایه ایران است وسیاست دولت گسترش همکاری با همسایگان است .

ایشان همچنین دریرایر برخی خبرنگاران که میعواستند نقش فاکس نیوز را بازی کنند وبه شایعات دامن بزنند گفت ما تحرک جدیدی از امریکا جهت حمله به ایران ندیدیم مضاف لراینکه نیروی دفاعی جمهوری اسلامی در اوج آمادگی میباشد


» نظر

روسیه واقعا روسیاه است

روسیه واقعا روسیاه است

  زیرا که در طول مدت اخیر نشان داده بجز زبان زور چیزی نمی فهمد کشتار مردم چچن وتاتارستان وبد رفتاری با کارکنان صفارت ایران ونیز بدقولی بیست ساله درراه اندازی نیروگاه بوشهر که امیدی به اتمام ان نیست همه وهمه نشان میدهد که مردم روسیه آماده پدیرش  عقاید ورژیم جدیدی برمبنای الهی هستند ودولت ان بمدد شرکت گاز پروم وودکا فقط دست به کشتار میزند اما بدانند 3 میلیون کشتار استالین ودیگران چه نتیجه ای داشت که این کشتارها داشته باشد؟ هرکس مسئولین سیاسی را به کشتار مردم فدراسیوت روسیه وفریب ایران راهنمایی میکند او خاین بمردم روس است ولو اینکه خود را میهنپرست وروسی اصیل ودوآتشه بداند زیرا کشتار مردم روسیه تحت عنوان صدروسها فقط روند نابودی خودشان را تسریع میکند..

 

 

لیبی ضدیت خودرا اشکار کرد

 

با اعلام روز چهار شنبه بعنوان ماه مبارک رمضان لیبی نشان داد که به هیچ جیز پایبند نیست وهمه شعار های اسلام طلبی اش دروغ است زیرا دیدن هلال ماه مبارک شرط اصلی گرفتن روزه در قران عنوان شده : فمن شهد منکم  الشهر فلیصمه! وانها با این عمل نشان میدهند یک درجه هم از ئهابیت انطرفتر هستند وامام موسی صد ر راهم همینها کشته اند!


آقای قرائتی هم بعله؟

ایشان لطف فرمودند واز آقای رییس جمهور خواستند که تمام مدارس نمازخانه دار بشوند ! اولا معلوم نیست چرا خو د ایشان با انهم زکاتی که میگیرند وبقول خودشان نمیدانند چطور خرج کنند این کاررا نمیکنند در ثانی مگر ایشان نمیدانند تصرف در مال الاجاره جرم است چون بیش از ۷۰ درصد مدارس استیجاری هستند آقا!


امید به بهبود سینمای ایران

جایزه ها بین هنرمندان وصنعت گران وکارافرینان سینما تقسیم شد به این امید که سینما رو به تعالی برود واز انگ زدنهای یک مشت خارجی پرست نهراسند

 

 

همایش بیمه واقتصاد ملی

بیمه باید بتواند اطمینان سرمایه گذاری را ایجاد کند ودر اجرای اصل ۴۴ بجای دولت حامی سهامداران باشد

 

 

جمهوری قره باغ مبارک

اعلام خود مختاری وجمهوری خودخوانده لاچین وقره باغ را تبریک عرض میکنیم وامیدواریم انها به حقوق حقه خود وگرامیداشت میلیونها شهید اقدام نمایند

 

 

 


» نظر

از خودسازی تا خوداتکایی

از خودسازی تا خوداتکایی    

              From   self   making   till   to   self sufficiency

صنعت به طور کلی معلول زیاده‌خواهی انسان است ولی این زیاده خواهی زمانی تبدیل به اسراف می‌شود و همه‌ی صنعت را نابود می‌کند، همچنان‌که در اثر افزایش مصرف خودرو به گورستان بزرگی برای خودروهای فرسوده در تمامی کشورها ایجاد شده که نمی‌دانند با آن چه کنند.

یا در اثر استفاده زیاد از منابع نفتی، هوا و فضا دچار اختلال شده و گرم شدن زمین را به دنبال داشته است. با هر درجه گرم شدن زمین، میلیون‌ها موجود از بین می‌روند و شاید البته میلیون‌ها موجود جدید نیز به دنیا بیایند. بسیاری از موجودات در حرارت بالا از بین می‌روند و برخی دیگر در حرارت بالا زنده و فعال می‌شوند. این است که گرم شدن زمین، به معنی از بین رفتن بسیاری از موجوداتی است که ما می‌شناسیم و به وجود آمدن بسیاری موجوداتی است که ما نمی‌شناسیم. مثلاً در شرایط فعلی ماهی‌ها در دریا به راحتی شنا می‌کنند و زندگی خوبی دارند ولی اگر هوا گرم شود، این گرما در طول سال آستانه‌ی گرمایی را بالا می‌برد و تابستان‌ها که قبلاً تا 37 درجه بالا می‌رفت، به 48 درجه برسد و این یعنی خفگی انسان! و بسیاری موجودات دیگر. اما راه دیگری برای حفظ موجودات در مقابل زیاده‌خواهی و یا زیاد مصرفی یا اسراف وجود دارد آن کاهش مصرف یا خودسازی (self   making) و مبارزه با اسراف است. مبارزه با اسراف می‌تواند از سطح کلان macro)) شروع شده، به سطح خرد micro)) برسد. یعنی ریاضت جمعی به ریاضت فردی بکشد و یا برعکس از ریاضت فردی شروع و به ریاضت جمعی برسد و ضرورت هر کدام را موقعیت اجتماعی و نیاز شرایط تعیین می‌کند.

 

هندوستان، مظهر خودسازی جمعی

Indian   as   totalite   self   making                                   

هندوستان کشوری بود که سال‌ها تحت استعمار انگلیس بود و حاکمیت انگلستان در آن جا به قدری بود که همه‌ی شئون زندگی هندوها راتحت سلطه خود قرار داده بود. مردم ابتدا از این امر خوشحال بودند و همین امر باعث سلطه بریتانیا بر آنان شده بود. اصولاً علت تسلط هر کشور یا فرد بر فرد دیگر همین امر است، زیرا در ابتدا شعارها و اهداف زیبایی مطرح می‌شود و شعار بریتانیا، پیشرفت و عمران و آبادی بوده و اصلاً کلمه استعمار همین است. مردم هندوستان هم با دیدن سلاح‌ها، لباس‌ها و تجهیزات انگلیسی‌ها تمایل داشتند این امور را در زندگی خودشان داشته باشند. اما به مرور زمان انگلیس‌ها زیاده‌خواهی خود را شروع کردند و با هندوها همچون نوکران و بردگان خود رفتار کردند. هر جایی‌که می‌خواستند لشکرکشی می‌کنند هندوها را با خود می‌بردند و زمین‌های آنها را غصب می‌کردند، طلا و جواهرات آنها را به انگلستان منتقل می‌کردند و بسیار کارهای دیگر که تقریباً هندوها احساس می‌کردند هیچ اختیاری از خود ندارند. راه مبارزه با زیاده‌خواهی آنان فقط به ذهن مهاتما گاندی رسید و او با الهام از زندگی امام علی (ع) و امام حسین (ع) همانطور که خودش گفته بود توانست زندگی ساده‌ای را برای مردم ترسیم کند، وی با دست خودش بزش را می‌دوشید و از پشم او برای خود لباس تهیه می‌کرد تا مردم را به عدم مصرف کالاهای انگلیسی تشویق کند و این تاکتیک او موفقیت به همراه داشت و مردم با خویشتن‌داری از مصرف کالاهای انگلیسی او را مجبور به فرار کردند و اکنون نیز به عنوان کشوری صنعتی و تولید کننده و مؤثر در سراسر جهان جای خود را باز کرده‌اند و به مهاتما گاندی هم افتخار می‌کنند.

 

مخترعان و مکتشفان، مظهر خودسازی فردیInvintery   as   indidual   self   sufficiency         

خودسازی و مبارزه با اسراف در سطح کلان یا سطح جامعه ملاحظه فرمودید. اما این امر در زمینه فردی نیز بسیار کارساز بوده است. ما می‌دانیم که همه مخترعان و مکتشفان که خدمتی به بشریت کرده‌اند همیشه از خودسازی شروع کرده‌اند و زندگی ساده و محقری داشته‌اند. زیرا آنان برای انجام اختراع یا اکتشاف و تحقیقات خود نیاز به وقت و بودجه کلان داشته‌اند و معمولاً هیچ کس حاضر نبود که این هزینه‌ها را بپردازد زیرا اطمینان به نتایج آن نداشت. لذا همه مخترعان و مکتشفان واقعی زندگی ساده و سختی داشتند این قانون به قدری مهم است که ما می‌بینیم دانشمندانی که حاضر نشدند دود چراغ بخورند و به خود زحمت بدهند و چهره ساده زندگی را کنار گذاشتند، معمولاً دست به اختراعات و اکتشافاتی زدند که به نابودی بشر منتهی می‌شد، مثلاً آلمان‌های نازی اولین گروهی بودند که دانشمندان را می‌دزدیدند و برایشان زندگی افسانه‌ای درست می‌کردند ولی هدفشان ساختن بمب اتم و هواپیماهای جنگی بود. بعداً هم آمریکا و روسیه این دانشمندان را دزدیدند و زندگی افسانه‌ای ساختند و هیروشیما را منفجر کردند! و سپس نوبت اسراییل ‌بود که با دست همین دانشمندان مردم فلسطین را به نسل‌کشی سوق داد و اکنون نیز چین و ژاپن هستند! آنها با خرید دانشمندان، زندگی مرفه برایشان درست می‌کردند و توانستند کاری کنند که عراق توسط آمریکا اشغال شده و همه به آن اعتراض می‌کنند ولی هنگ کنگ یا مالزی توسط چین اشغال شده و یا فیلیپین و اندونزی توسط ژاپن اشغال شدند ولی کسی اعتراض نمی‌کنند.

 

تولید انبوه یا انبوه تولید

Mass   production   or   ful   of   production                                    

اقتصاد همیشه اشتغال را در حال تعادل می‌داند و کالا و خدمات همیشه به میزان مورد نیاز تولید و توزیع می‌شود. در تولید اقتصادی هرگاه کالایی کاهش پیدا کند قیمت آن بالا می‌رود و بالا رفتن قیمت باعث سودآوری بیشتر می‌شود و این سودآوری دیگران را هم تشویق به تولید این کالا می‌کند تا کم‌کم تولید افزایش پیدا ‌کند و به حال تعادل برسد. در مورد اشتغال هم نظریات اقتصادی می‌گوید: جامعه‌ی نرمال در حال اشتغال کامل است! یعنی بی‌کاری وجود ندارد زیرا اگر بی‌کاری وجود داشته باشد، کاهش تولید است و کاهش تولید، سودآوری تولید است و سودآوری باعث جذب دیگران به تولید و نهایتاً ایجاد اشتغال است. اما همه اینها فقط در تئوری است و به درد دانشجویان سال اول اقتصاد که هنوز چیزی از اقتصاد نمی‌دانند می‌خورد و الّّا در طول تحصیل متوجه خواهند شد که نه تولید به حد کافی است و نه اشتغال در حالت کامل! زیرا با دست‌کاری عمدی در برخی عوامل اقتصادی ما شاهد بی‌کاری بیش از حد مردم است یکی از عوامل جابجایی تولید انبوه یا انبوه تولید است. در گذشته، انبوه تولید وجود داشته یعنی جامعه پراکنده در هر گوشه مشغول تولید بودند. گندم در همه جا کاشته می‌شد، کفش در همه جا دوخته می‌شد و پارچه در همه جا بافته می‌شد و این توزیع کالا در سطح جهانی را پیشه‌وری یا  کسب می‌گفتند اما سرمایه‌داری آمد و همه آنها را برعکس کرد یعنی با تمرکز سیستم که از تفکر سوسیالیستی است چند نقطه را در نظر گرفت و تولید انبوه راه انداخت و بقیه را تعطیل نمود! کارخانه کفش ایجاد شد و کفاش‌ها همه بی‌کار شدند. کارخانه نساجی درست شد و همه بافنده‌ها بی‌کار شدند. زنجیره‌های فروشگاهی درست شد و فروشگاه‌ها تعطیل شدند.

 

تولیدات مضر (غیر مفید)

un   profitable   and   useless   productions                                        

نتیجه تولید انبوه (Massproduction)، به جای انبوه تولید، تمرکز تولید در دست یک یا چند شرکت یا کارخانه بود که معنی آن تسلط یک یا چند تراستtrast یا کارتل cartel بر سرنوشت میلیاردی جمعیت جهان بود. آنها بودند که به مردم می‌گفتند که چه چیزی مصرف کنند! یعنی باید چیزی را مصرف کنند که آنها تولید می‌کنند زیرا دیگر تولیدکنندگان از بین رفتند و چیزی تولید نمی‌کنند و لذا تولید برای مصرف و مصرف برای تولید یک چرخه الزام آور شد که تولید کنندگان آن را تعیین می‌کردند و از این رو در میان تولیدات، تولید مضر و غیر مفید هم جایگاه و ارزش خود را یافت. مردم باید هر چه تولید می‌شد مصرف می‌کردند و هر چه نیاز داشتند را فراموش می‌کردند. مردم به غذا و گیاهان احتیاج داشتند ولی مزرعه آنان به جای کشت گندم به کشت خشخاش اختصاص داده شده بود. به جای کاشت برنج، تمامی کشت‌زارها به برج‌‌سازی اختصاص داده شد و درختان جنگل به جای تهیه هوای پاک و اکسیژن، باید چوب مورد نیاز دکورهای سینمایی هالیوود را تهیه می‌کردند و کشت‌زارهای ذرت و میوه‌های باغ‌ها باید تبدیل به کشتزارهای توتون و تنباکو می‌شد.

یک اصل مهم در این مصرف‌های بی‌رویه و غیرمفید حاکم است. مصرف کننده آنقدر مصرف می‌کند تا بمیرد! در حالی که در مصرف‌های واقعی، انسان زنده، پرقدرت و مدعی می‌شود، در مصرف‌های مواد مخدر و سیگار و نوشابه و آدامس و... انسان‌ها به تدریج معتاد شده و سلامتی‌ خود را از دست می‌دهند و نهایتاً جان می‌سپارند. البته در ابتدا هیچ‌کس این مسیر را قبول نمی‌کند زیرا مصرف روزهای اول برخلاف مصرف روزهای آخر است. در روزهای اول کسی که مثلاً آدامس می‌جود دهانش شیرین می‌شود و بوی خوب می‌دهد ولی پس از چندی دندان‌هایش پوسیده شده و معده‌اش گاستریت و امثال آن می‌گیرد.

 

رمضان ماه خودسازی

Ramadan The mont of self making                                               نه تنها مصرف کالاهای غیر مفید انسان را از بین می‌برد حتی مصرف کالاهای مفید هم به صورت اسراف و زیاده‌خواهی همین اثر را دارد زیرا بدن انسان مانند یک ظرف، قابلیت تحمل ظرفیت خاص دارد و اگر بیشتر از ظرفیت به آن فشار آورند ناچار از بین می‌رود. پرخوری یکی از این آسیب‌‌هاست. انسان‌ها بر اثر خوشمزه بودن غذاها یا میوه‌جات در مصرف آن زیاده‌روی می‌کنند و لذا به بیماری‌های مختلف دچار می‌شوند و برای تنظیم این امر خوب است چند وقت یک‌بار چکاپ شوند و ماه رمضان این چنین است. یازده ماه انسان می‌خورد و یک ماه باید به بدن و معده و امعاء و احشاء خود استراحت بدهد. روزه گرفتن البته برعکس حالت‌های ما است. در ماه رمضان معمولاً مردمی که فلسفه روزه را نمی‌دانند بیشتر از ماه‌های دیگر می‌خورند! آنها می‌گویند که ما ناهار نمی‌خوریم پس سحری را طوری بخوریم تا شب دوام بیاوریم! شب هم دوباره می‌گویند ناهار را که نخوردیم پس طوری بخوریم که جبران شود و لذا دو برابر غذا مصرف می‌شود اما این امر اثرات سلامتی‌زایی رمضان را از بین می‌برد. هدف از ماه رمضان جلوگیری از مصرف‌های غیر مفید و یا جلوگیری از اسراف در مصرف کالاهای مفید است زیرا خوردن و آشامیدن بدون حساب بین انسان و حیوان مشترک است چنانکه قرآن می‌فرماید: آنانی‌که کافر شدند از کالاها بهره می‌برند و غذا می‌خورند مانند غذا خوردن حیوانات! و چنین افرادی فقط به درد آتش می‌خورند: «الذین کفروا یتمتعون و یأکلون کما تأکل الانعام و النار مثوی لهم. سوره محمد (ص) آیه 11» لذا آنهایی‌که دوست ندارند چون چوب سپیدار فقط برای هیزم شدن چاق وچله شوند باید رعایت کنند و خود را آماده کنند تا چون مؤمنان برای رفتن به بهشت و داشتن زندگی جاوید بهره ببرند. دنیا همچون هتل است اگر هشت طبقه مهمان دستور می‌دهند وخوش هستند، هشت طبقه هم زیر این هتل عده‌ای مشغول شستن ظروف و نظافت و... هستند و در موتورخانه حرارت تولید می‌کنند.

چاپ شده در هفته نامه مناقصه شماره 112

 

 


» نظر

هاشمی شق عصای مسلمین میکند!

 هاشمی شق عصای مسلمین میکند!

رفسنجانی بجای تشکر از اینکه تعدادی به او اعتماد کرده اند تیغ تیز را برعلیه سیاستهای هسته ای کشید وهمه موفقیتهای دولت را در این زمینه زیر سوال برد وبا گفتن اینکه حالا معلوم نیست چه هدفی در این توافق اخیر است نشان داد نه تنها پیشرفت در برنامه هسته ای را قبول ندارد بلکه انرا مشکوک میداند! بهرحال این از نقاط بارز قدرت طلبی است که اینهمه دیگران اصرار دارند در مجلس خبرگان وارد نشود وبمعنی اینستکه حتی با جایگاه جدید نیز وی اماده گذشت از شکست در انتخابات قبلی نیست

 

انتشار اوراق قرضه عامل تورم خزنده

از انجاکه اوراق قرضه در یک دوره کوتاه باعث جذب نقدینگی میشود بسیاری را خوشحال میکند اما همانند مرفین فقط برای چند لحظه خوب است زیرا بعدا از ان باید بانک مرکزی بفکر پس دادن اصل ان بعلاوه ۱۷ درصد سود و۱۵ درصد کارمزد بانکهای عامل! وچون این همه پول جذب شده فقط جنبه سیاست مالی دارد وبانک مرکزی نمیتواند انرا سرمایه گذاری کند لذا مجبور است این ۳۴ در صد اضافی را اسکناس بدون پشتوانه منتشر کند واین همان تورم خزنده است !بهرحال ماهین نیوز آماده مناظره میباشد ۳۳۱۶۶۱۷۹ یا ۰۹۱۹۲۱۲۳۷۴۵

 

 

 

 

 پیشرفت صنایع غذایی، مرهون جشن‌ها و جشنواره‌ها

صنعت جشنواره

 Celebration   industries                                             

در حال حاضر کشور ما دوران بلوغ جشنواره‌‌ها را طی می‌کند و این جشنواره‌ها در تمامی سطوح و شهرستان‌ و محلی در حال برنامه‌ریزی اجرا و توسعه است.

تصور این‌که جشنواره خود تبدیل به یک صنعت و شغل و اشتغال‌زایی و افزایش ثروت شده بسیار مشکل نیست، زیرا هر کس بنا به شغل و علاقه خود حداقل با یکی از این جشنواره‌‌ها آشناست و می‌داند که امکانات و بودجه این جشنواره‌‌ها هر چقدر هم زیاد باشد در عاقبت آن جز گله و شکایت باقی نمی‌ماند! هیچکس از فراوانی امکانات سخنی نمی‌گوید بلکه همه از کمبود و کسری‌ها صحبت می‌کنند. آنکس که مقام اول را بدست آورده در واقع ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا این آقا چند سکه بهار آزادی را ببرد،‌ ناراضی است می‌گوید فقط همین؟! یعنی ارزش کاری تولید علم یا فن‌آوری یا تهیه یک مطلب یا غذا، نقاشی یا فیلم و سینما با این همه مشکلات فقط به این مبلغ می‌ارزید؟ کسی که دوم و سوم شده می‌گوید حق ما را خوردند! مگر آن‌که اول شد چکار کرده بود! و کسانی‌که برنده نشده‌اند هم قصه تازه‌ای دارند؛ پارتی بازی شده بود اصلاً اثر ما را ندیده بودند، داورها از خودشان بود... مجریان هم ناراضی‌اند؛ هر چه حمالی و کار بود با ما بود ولی یک خسته نباشید به ما نگفتند! اصلاً‌ این کار قراردادی روزانه‌ی ما را تبدیل به قرارداد موقت هم نکردند! همین‌که جشن تمام شد، حقوق ما را دادند و بخیر و سلامت. مدعوین هم ناراضی، این چه پذیرایی بود؟ برنامه اصلاً نظم نداشت هر چه خوراکی‌های خوب بود یواشکی رد کردند، صف‌های جلو ما را نگذاشتند و فیلمبرداران و خبرنگاران که مثل همیشه مخالف‌خوان ذاتی هستند.

 

تولیدات جدید                      New   Production                                                                       

هر جشنواره‌ای از ابتدا تا انتها همه چیز نو و تازه است. ایده این جشنواره نو است، نامه‌ی آن جدید است، شعار آن تازه است،‌ موضوعاتی که مطرح می‌کنند،‌ جوایزی که می‌دهند و آموزش‌های آن، همه و همه بدیع است. کارخانجات طرف قرارداد هم، همه جدید هستند.

ریخته‌گری، قالب‌گیری، ماهیچه‌بندی برای ساخت آرم‌های جدید، لوح تقدیر‌های جدید حکاکی‌ها و حفاظ‌های جدید را در بر می‌گیرد. سیمرغ بلورین، مدال‌های طلا،‌ نقره،‌ برنز،‌ تندیس‌های بزرگ و کوچک و مخصوص به همراه تندیس‌های نمادین، در خط تولید قرار می‌گیرند. فروشگاه‌های مخصوص تهیه این تندیس‌ها،‌ آرم‌ها، نشانه‌ها و گردن آویزها باز می‌شود. صنایع غذایی، به فکر غذاهای جدید، طعم‌های جدید، ترکیب چند غذایی، دسرها، چای، نوشابه و... می‌افتند سرویس حمل و نقل،‌ واحدهای آژانسی مخصوص، گردش‌های علمی،‌ جوایز،‌ همه سیلی خروشان از استقبال را در پی می‌آورند. سفرهای خارجی، بلیط‌های هوایی، دریایی، زمینی رونق پیدا می‌کند، گذرنامه‌ها صادر می‌شوند، ویزاها گرفته‌ می‌شود. نخبگان برای بالا بردن قیمت خود هر چه بیشتر در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، جوایز بیشتری می‌گیرند،‌ هم زندگی خود را تأمین می‌کنند، هم نام خود را بلند آوازه می‌کنند و هم به صنعت و تولیدات موجود رونق می‌دهند. مجریان هم نقش خود را برجسته می‌کنند و وجدان خود را آسوده که قدر نخبگان را داشته و به آنان بها داده تا بهانه نگیرند و از کشور خارج شوند و فرار مغزها به وجود آید.

 

صنعت سکه ساز                       coin   industrial                                                                

شاید حساب و کتاب طلا از دست طلا سازان و طلا فروشان و معدنچیان طلا بیرون رفته شود. در این کشور طلاخیز که واقعاً در تمامی خاک‌ها  و میادین آن رگه‌های طلا وجود دارد، چند وقت پیش اعلام شد که میلیون‌ها تن طلا وارد می‌شود. دولت کنترلی بر بازار طلا و سکه ندارد. فرهنگ استفاده از طلا مخصوصاً‌ به عنوان زیورآلات زنان در میان بسیاری از اقوام ایرانی دارای قدمتی تاریخی است. برخی قبایل ایرانی سکه‌های طلا را سوراخ کرده و بر روسری یا دامن خود آویز می‌کنند. اما از تمام اینها بالاتر سکه‌هاییست که در جشنواره‌ها رد و بدل می‌شود. در یکی از این مراسم، در یکی از واحدهای زیر مجموعه‌ی شهرداری تهران 200 عدد سکه توزیع شد! با این‌که متولی فرهنگ ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ است، تعداد سکه‌هایی که در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری فقط در سطح فرهنگسراهای تهران توزیع می‌شود از تمامی سکه‌های بانک‌های دولتی بیشتر است. با این‌که اعلام می‌شود که جامعه ایران، جامعه‌ای زیر خط فقر است معلوم نیست این طلاها را چه کسانی می‌خرند. با این‌همه توزیع سکه باز می‌بینیم برندگان جوایز سکه هم همیشه وسوسه می‌شوند این جوایز خود را بفروشند. اگر خریداران طلا خارجی‌ها باشند این مخالف ورود میلیون‌ها تن طلا در سال است!

ورود طلا به ایران آن‌قدر ارزان است که اکثر معادن طلای داخلی را تعطیل و بلا استفاده کرده است، در کردستان،‌ در یزد در تهران،‌ در زنجان و حتی کرمان          در همه استان‌ها و شهرستان‌های ایران معادن طلا وجود دارد ولی استحصال آن زیر قیمت بازار جهانی نیست،‌ یعنی وارد کنندگان طلا همیشه دست بالاتر از دارندگان معادن طلا را دارند. معنی آن این است که نیاز طلا در ایران به قدری زیاد است که علاوه بر این‌که هزینه کشف معدن طلای خارجیان را می‌پردازد؛ حتی دستمزد طلا سازان، وارد کنندگان و سود تاجران آنها را در حد بالایی تأمین می‌کند.

 

پای مرغ و ران مرغ

صنعت سکه به کنار، جشنواره‌ها صنعت غذایی هم بسیار پیشرفته کرده‌اند، مدت‌ها بود که در فکر بودم که این همه پای مرغ، دل و جگر و سنگدان مرغ از کجا می‌آید. اگر مردم مرغ می‌خرند، معمولاً خودشان هم دل و  جگر آن را مصرف می‌کنند، پس این همه دل و جگر و پای مرغ و غیره از کجا می‌آید. اما تئوری جشنواره این مسأله را حل کرد زیرا صنعت غذایی جشنواره، فقط شنیسل مرغ لازم دارد و بقیه را به عنوان ضایعات تلقی می‌کند! حداکثر ران مرغ و سینه آن استفاده می‌شود و لذا می‌بینیم ضایعات مرغ یعنی اندامی غیر از سینه و ران آن،‌ چگونه برای خود بازار جداگانه‌ای دارد. حتی بسیاری از این امعاء و احشاء طیور برای تولید سوسیس و کالباس به کار می‌رود و کارگاه‌های واقع در اطراف شهر تهران مخصوصاً در قریه «خلازیر» منبع جذب چربی‌ها و دیگر ضایعات طیور برای تبدیل آن به مواد غذایی بسته‌بندی شده است. بسیاری از این کارگاه‌ها حتی از پوست و روده و چربی و دیگر ضایعات دامی چه گوسفند و گاو و چه مرغ و خروس، گذشت نمی‌کنند. در ابتدا دولت اسلامی نظارت بر این غذاها داشت و برای جلوگیری از اسراف معمولاً یک نوع غذا داده می‌شد. ولی بر اثر مرور زمان این نظارت کاهش یافت و ارگان‌های تبلیغاتی و فرهنگی اولین فشار فرهنگی را بر غذا وارد کردند به طوری‌که اکنون سمینارها را معمولاً سمی‌نهار می‌گویند و همایش را همان مهمانی قدیم می‌شناسند و طرز تهیه غذا و تنوع آن بسیار پیشرفته شده است. در یک بشقاب،‌ کباب، شنیسل، استیک، مرغ سوخاری، جوجه کباب و حتی برنج سرو می‌شود! در سالاد از ذرت کال گرفته تا تمام سبزیجات و میوه‌ها به کار گرفته می‌شود. دوغ و ماست، ژله و نوشابه همه با هم مخلوط می‌شوند و معلوم نیست چه ملغمه‌ای می‌سازند. به هر حال باید پیشرفت صنایع غذایی را مرهون این جشن‌ها و جشنوارها دانست.

 

صنعت خودرو و حمل و نقل

Transportation   for   Celebration           

شاید تصور نشود که چه رابطه‌ای بین جشنواره و صنعت خودرو وجود دارد، اما ازدیاد مصرف خودرو کاملاً با جشن و جشنواره مرتبط است. در واقع رقابت به معنی چشم و هم چشمی در چنین جاهایی خود را بروز می‌دهد زیرا در این مراحل مسأله هزینه به عهده شخص نیست که آن را کنترل کند. با توجیهات منطقی و غیر منطقی منابع تهیه خودرو جهت حمل و نقل و ترابری به عنوان یک هزینه عمومی تلقی می‌شود تا موجب آزار وجدان و یا کاهش سطح خدمات‌رسانی نشود. مثلاً می‌گویند تشریفات باعث آبروی کشور است. به همین دلیل بالاترین هزینه خودرویی در سفارتخانه‌های کشورهاست زیرا خودرو و بالابردن مدل آن و آخرین سیستم بودن آن را مایه عزت و سربلندی کشور خود می‌دانند. درست مانند صنعت غذایی، صنعت خودرو نیز مرهون همین نوع نگرش است. زیرا مردم در زندگی عادی یا معمولاً از خودرو استفاده نمی‌کنند و یا با کمال خساست و بخالت این کار را انجام می‌دهند، اما بر عکس آن در جشن‌ها، چون هزینه‌ی خرید خودرو یا حمل و نقل ترابری میوه، شخصی نیست با کمال اسراف با آن برخورد می‌شود. آخرین قیمت بلیط در پروازهای خارجی و داخلی، سفرهای درون شهری و برون شهری متعلق به جشنواره‌هاست و چنان این اسراف‌کاری بالا می‌رود که آخرین مدل‌ها خریداری و با کم‌ترین زمان استفاده، تعویض یا فروش می‌روند. سازندگان خودروها نیز فقط به دنبال جشنواره هستند و اگر هیچ جشنواره‌ای نیابند، خودشان نسبت به ایجاد آن اقدام می‌کنند، مفهوم عکس آن این است اگر جشنواره وجود نداشته باشد هیچگونه تولید و توزیعی و مصرفی بالاتر از میانگین وجود نخواهد داشت و همیشه مصرف در زیر خط میانگین باقی خواهند ماند. جشنواره‌ی مؤثر نیز از تبلیغات است زیرا تبلیغات فقط جنبه حرفی و گفتاری است ولی جشنواره جنبه عملی مصرف و خرید است.

 

بیت المال و مسأله جشنواره

Tresury   &   Celebration                                     

جشنواره یا جشن، امری تازه و نوین نیست بلکه انسان‌ها از قدیم الایام روزهایی را برای این کار در نظر گرفته و به جشن و پایکوبی می‌‌پرداختند.

در ایران باستان هر ماه یک روز منطبق با عدد آن ماه جشن اعلام شده بود که مثلاً مهرگان از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رفته است. این مراسم و جشنواره‌ها در برخی موارد به هفته‌ یا ایام هفته هم محدود می‌شده است مثلاً در اسلام هر جمعه عید است و مسلمانان باید در یک گردهمایی بزرگ به نام نماز جمعه شرکت نمایند؛ خرید و فروش قبل از آن منع شده ولی بعد از آن سفارش شده است. یعنی مردم هنگام آمدن به نماز جمعه باید بهترین لباس و عطر استفاده کنند و با خود پول بردارند ولی خرید نکنند اما بعد از نماز جمعه از جمعه‌بازار استفاده کرده و خرید نمایند و این خریدِ جمعه آنقدر مهم است که خداوند در قران نیز به آن اشاره می‌کند.

در تمامی ادیان و حتی تمدن جدید غربی و شرقی هم جمعه محترم شمرده شده اما نکته مهم آن است که هدف از این نوع جشنواره‌ها، خرید و فروشِ ارزان و عمومی است به طوری‌که هر کس بتواند خرید انجام دهد. اما بر اثر مرور زمان انحصاری می‌شود. یعنی منابع مالی در اختیار افراد به خصوص قرار می‌گیرد و آنجاست که مسأله‌ی بیت‌المال مطرح می‌شود. مصرف بیت‌المال برای جشنواره‌ها هیچ وقت تأیید نشده است زیرا بیت‌المال متعلق به همه است و باید به طور مساوی بین آنان تقسیم شود و اگر بخواهند بخشی از مردم را از این نعمت محروم و بخش دیگری را محظوظ نمایند، کاری غیر اصولی انجام داده‌اند.

ما در روایت‌ها داریم که مثلاً امام حسین (ع) معلم فرزندش را که دید دهان او را پر از طلا کرد ولی هیچ‌گاه این بخش از جیب بیت‌المال نبوده است به این معنی‌ که بیت‌المال نباید خرج افراد شود، حتی اگر این افراد فقیر هم باشند؛ همانطور که امام علی (ع) نسبت به برادرش عقیل عمل کرد. در حالی‌که برخی از افراد چنان در بیت ‌المال غرق هستند که هیچ‌گاه قبول ندارند که اشتباه می‌کنند و بعضی‌هایشان می‌گویند ما خودمان هم بیت‌المال هستیم پس باید از آن استفاده کنیم!


» نظر

انتظار، موتور سازندگی...

  انتظار، موتور سازندگی...

 

صنعت انتظار

انتظار و طرح‌های عمرانی

Exfectiotion   industrial                    

یکی از علایم ظهور امام زمان (ع) آن است که ایشان در خانه کعبه می‌ایستد و با تمام مردم دنیا حرف می‌زند و مردم تمام دنیا حرف او را می‌شنوند و صورت او را می‌بینند... این حدیث یا روایت، عمر 1400 ساله دارد ولی اکنون دریافت آن بسیار ساده و روشن است زیرا با وجود پیشرفت در دنیای آنالوگ و دیجیتال، دنیای ماهواره‌ها و فرستنده‌ها و گیرنده‌ها،‌ امر بسیار ساده و روشنی است.

امروزه ما می‌دانیم برای این‌که چهره‌ی یک نفر را در مکه ببینیم یا صدای او را بشنویم حتی لازم نیست آن شخص میکروفن یا دوربین فیلم‌برداری یا خبرنگار و صدابردار یا تصویربردار همراه خود داشته باشد زیرا میلیون‌ها دوربین در قمرهای مصنوعی و ماهواره‌های سرگردان در فضا در حال کارکردن مستقیمند. بسیاری از این ماهواره‌ها قدرت بزرگ‌نمایی خوبی دارند، به طوری‌که می‌توانند هر نقطه از زمین را فیلمبرداری کرده و برای سراسر جهان بفرستند و تمامی ریسیورها و گیرنده‌ها آن را بگیرند و پخش کنند. فراوانی این ماهواره‌ها در فضا، باعث افزایش زباله‌های فضایی شده است به طوری‌که خطر تصادف و برخورد آنها را افزایش داده و ماهواره‌های سرگردان و قطعات فرسوده آن یکی از مشکلاتِ منطقه‌ی میانی آتمسفر می‌باشند. در آغاز از این همسفر یا عامل به عنوان یک همسفر محرمانه و نظامی استفاده می‌شد اما پس از افزایش از آن به عنوان عامل فساد دیگری استفاده شد و درجه آن از جاسوسی به فساد انگیزی ارتقا پیدا کرد ولی اکنون که تعداد آنها بی‌شمار شده کم کم حالت مردمی می‌گیرد و مورد استفاده واقعی پیدا می‌کند. دیگر صحبت از ماهواره‌های جاسوسی در بین نیست و بشقاب پرنده و امثال آن از ذهن‌ها رفته است امروزه جهان در یک دگردیسی ماهواره‌ای است. هر کشوری بنا بر سنت و قوانین و روش‌های فرهنگی خود موشکی را به اشتراک یا به تنهایی به فضا می‌فرستد تا ماهواره‌ مستقلی داشته باشد و بیشتر کشورها در حال پذیرش ماهواره‌های سالم با اطلاعات درست هستند.

 

انتظار، موتور سازندگی

Waiting   is   a   big   motivation                         

فردا همیشه کلمه زیبایی است. فردا خواهد آمد، فردایی بهتر و زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر... هر چه ما تجربه می‌کنیم که فردا همان امروزی است که گذشت و دیروزها همان فرداهایی بودند که انتظارش را داشتیم ولی باور نمی‌کنیم و یا نمی‌خواهیم بپذیریم فرداها شیرین نیستند و به همان تلخی و روزها و امروزها هستند. انتظار فردای بهتر، موتور شیرین و محرک واقعی برای زندگی و سازندگی است و هر چه این فردا دورتر و غیرقابل دسترس‌تر باشد شوق سازندگی و زندگی در آن بیشتر موج می‌زند. کودکان بسیار شاداب‌تر از نوجوانان هستند و نوجوانان امیدوارتر هستند تا جوانان، جوانان دارای آرزوهای بیشتری هستند تا سالمندان و سالمندان نیز هرگز باور نمی‌کنند که به آخر خط رسیده‌اند! هر چند آن را به زبان می‌آورند، ولی این افعال معکوس برای جلب توجه است. پدری که هر روز می‌گوید من رفتنی هستم، می‌خواهد عکس العمل فرزندانش را ببیند! و مادری که می‌گوید من آفتاب لب بام هستم به انتظار گریه و شیون دخترانش در مقابل این حرف است. هیچ کس باور ندارد که فردا همین مثل امروز خواهد بود با این‌که سالیان سال است که تجربه می‌کند و می‌داند فردا همین امروز و دیروز است ولی خود را فریب می‌دهد یا نمی‌خواهد قبول کند که درست است. زیرا در این صورت انگیزه‌ی زندگی و سازندگی از دست می‌رود. فرض کنید یک کارمند مطمئن باشد حقوق او در آینده تغییر نخواهد کرد، یا یک کارگر بداند که کسی به ابتکار او توجهی ندارد یا یک دانش‌آموز بداند که همه ساله در همان کلاس خواهد ماند، آن‌وقت چه می‌شود؟ اما انتظار حداقل یک درجه رشد، یک سطح بالاتر حقوق، یک ایده بهترِ تولید مانند موتوری قوی، در اندام‌های بیشتری حرکت ایجاد می‌کند و او را به سوی زندگی می‌برد. کشورها هم همینطورند،‌ می‌بینیم در دل جنگ‌ سرد و جنگ گرم، در دل قحطی و ناباروری، در دل کشت و کشتار، هر روز اخبار جدیدی از پیشرفت شنیده می‌شود! لبنان جنگ زده، می‌گوید اگر با ما جنگ کنند شگفتی‌های جدید می‌آفرینیم و روسیه مدل‌های هواپیمایی جدید را آزمایش می‌کند، چین به دنبال فتح بازارهای آمریکاست و آمریکا به دنبال دریافت نفت عراق ...

یوم البهتر یا یوم البدتر؟

worst   or   best   days?                                  

برخلاف نظر فردا گرایان، عده‌ای معتقدند فردا روز بهتری نخواهد بود! آنها ضمن رد نظریه دیو چو بیرون رود فرشته درآید، می‌گویند: هیچ بدی نرفته که جای آن را خوب گرفته باشد. این عقیده آنان است؛ یوم البدتر نه یوم البهتر‌؟!

آنها می‌گویند: هر چه انتظار می‌کشیم که وضع بهتر شود، بدتر می‌شود. نمونه مهم آن هم همین گرانی‌هاست. هر کس با شعار ارزانی می‌آید ولی بدتر گرانی ایجاد می‌کند. آیا گرانی روزی متوقف خواهد شد یا عقب‌گرد خواهد کرد؟ به هیچ وجه! ارزانی مرده‌ای است که فقط باید سرِ آن فاتحه خواند و حسرت وجودی آن را در دل داشت. گرانی، زنده و فعال و سرشار است. اگر چند روزی هم جلوی او را بگیرند‌، مانند مسأله مسکن ناگهان به صورت جهشی بالا می‌رود و عوضِ چند سال یا چند روز رکود یا کسادی را یکباره در می‌آورد.

دولت‌ها می‌آیند و شعار ارزانی می‌دهند، از اصلاح طلب و راست‌گرا در عدالت محور، سوسیالیست، کمونیست، سرمایه‌دار، لیبرال و آزادی‌خواه و مستبد و دیکتاتور... آنها فقط چند روز می‌توانند با جابجا کردن منابع گرانی را متوقف کنند نه آن که ارزان کنند. بعد هم مجبور می‌شوند افسار گرانی را رها کنند و صندلی را به دیگری بسپارند!

اسب چموش گرانی، بسیار قوی و راحت طلب است. ممکن است چند روزی با حیله و نیرنگ به آن افسار زده شود ولی هرگز این افسار توان قوی نخواهد داشت و سوار خود را بر زمین خواهد زد و این مخصوص ایران یا کشورهای دیگر نیست. نفت در سال 1356 بشکه‌ی 7 دلار بود! و الآن 70 دلار؛ وضع چه کسی بهتر شده است؟ چه سرمایه‌دار یا طبقه کارگری می‌تواند ادعا کند از این 70 دلار ضرر کرده یا استفاده نموده است؟ آیا خریدارانِ نفت 7 دلاری که الآن 70 دلار می‌خرند ضعیف‌تر شده‌اند یا کسانی که آنها را می‌فروشند؟ چین و ژاپن به عنوان بزرگ‌ترین خریدار این نفت‌ها ثروت‌مندتر شده‌اند و لی عربستان و کویت عقب مانده‌تر هر چه نفت می‌فروشند، ضبط صوت و ویدئو می‌خرند... و پس می دهند.

علت روایت‌های متضاد

Conflict   in   speech                                  

روایت‌های متضاد از علایم ظهور و دوران حکومت جهانی و امر به رهبری حضرت امام مهدی‌ (عج) مهم از همین جا نشأت می‌گیرد. آنانی‌که به یوم البدتر عقیده دارند، می‌گویند: باید هر روز جهان فاسدتر شود و ظلم و جور بیشتر شود تا آقا امام زمان (عج) ظهور کند و فساد را از میان بردارد و برخلاف مورد فوق، آن عده که یوم البهتر را سراغ می‌گیرند می‌گویند باید زمینه آماده شود و حداقل 313 تن در میان مردم از بهترین‌ها بوجود آیند تا آقا ظهور کند.

دوران حکومت امام  مهدی (ع) نیز به همین روایت است. عده‌ای می‌گویند ایشان که بیاید صلح و صفا همه جا را فرا می‌گیرد. گرگ و بره در یک حوض آب می‌خورند، شهرها آباد می‌شود، تمامی روستاها بهم وصل می‌شوند و هیچ جای خرابی باقی نمی‌ماند و برعکس عده‌ای می‌گویند: با وجود ظهور امام مهدی‌ (عج) یهود و نصاری همچنان بر اسب لج‌بازی ترکتازی می‌کنند و ایمان نمی‌آورند و مبارزه می‌کنند و جنگ و خونریزی به حد نهایت می‌رسد و حضرت صاحب مقدار زیادی از آنان را می‌کشد تا جایی‌که خود حضرت هم به شهادت می‌رسد.

اما این‌که کدام درست است و کدام غلط، کدامیک اتفاق می‌افتد و کدامیک اتفاق نمی‌افتد، امری است انتخابی نه اجباری، زیرا نهایت امر اگر همه چیز اجباری باشد، دستمزدی هم در کار نخواهد بود. مردم اگر مجبور شوند صبح مانند کامپیوتر دانلود شوند و نماز صبح را بخوانند و در تمامی مراسم مذهبی به طور خودکار شرکت کنند، آیا دستمزدی مهم خواهند گرفت؟ آیا تا به حال شده است شما به خاطر این‌که کامپیوتر به موقع به اینترنت وصل می‌شود به او جایزه بدهید؟ آیا اصلاً اجازه می‌خواهد؟! و می‌فهمد جایزه چیست؟ اختیار وجودی در انسان‌ها کمال مطلوب بیشتری است که باید رشد کند و انتخاب کند لذا نظریه مخالفان این طرح آن است که عقل بشری آنقدر رشد می‌کند که فقط راه‌های درست را برمی‌گزیند اما همین هم جای سؤال است. راه‌های درست از میان چه راه‌هایی برگزیده می‌شوند؟ پس راه‌های نادرست هم وجود دارد.

مهدودیت، طرح قابل قبول

good   project                                            

طرح‌های قابل قبول جهانی در عمل خود را نشان می‌دهند، مثلاً ساختمان‌سازی در سراسر جهان چهارچوب مشخصی دارد. به هر چیزی یا هر شیئ‌ای ساختمان نمی‌گویند. به مرور زمان این طرح‌ها جا می‌افتند و عالم‌گیر می‌شوند. طرح محدودیت نیز از ابتدای تاریخ عالم‌گیر بوده است، یعنی همه انسان‌ها در انتظار یک جامعه عالی و آرمانی بوده‌اند. همه آنها این جامعه آرمانی را با یک رهبر آرمانی انتظار می‌کشیدند. گاهی این رهبر آسمانی بوده و گاه زمینی، اما حتی همان‌هایی که رهبری زمینی را قبول داشتند او را همچون رهبری آسمانی تزیین می‌کرده‌اند. قوی‌ترین و حادترین رهبری جهان که به شدت با آسمانی بودن رهبران، مخالف بود در عصر حاضر همان «لنین» است که جمله معروف او که می‌گوید «این را باید براندازیم»، در همه جا نقش بسته است. اما او را هم مومیایی کردند تا جاودانی باشد؟! از حالتِ عادی مرگ و خاک شدن بدن او جلوگیری کردند و افسانه‌ها برایش ساختند، این عمل به معنی آن است که طرح قابل قبول آرمان شهرها و آرمانگرایی هر چند در ابتدا ضدیت با آسمانی بودن دارد ولی نهایتاً به سوی آسمانی شدن گرایش می‌یابد و در کمال فروتنی آن را اثبات و از آن حمایت می‌کند. هیچ رهبری جهانی نیست که مقدس شمرده شده باشد. اصولاً اگر مقدس نباشد کسی از او پیروی نمی‌کند، هر چند بعد از او یا بعد از مرگ او و یا بعد از شکست، او را بدترین و جانی‌ترین و فاسدترین افراد معرفی کنند. ممکن است هیتلر یا موسولینی را ما رهبرانی فاسد و فاشیست بدانیم ولی آیا مردمان زمان خودش هم این عقیده را داشتند؟ آن‌همه مردم که برای او کف می‌زدند و در راهش فداکاری و جان‌فشانی می‌کردند چگونه می‌اندیشیدند؟ و این است که می‌گویند «حق» همیشه خود را نشان می‌دهد ولو که با آن مبارزه شود. آسمانی بودن رهبران از ملزومات رهبری است و افراد رهبر باید معصوم و پاک و فاقد هرگونه خودمحوری و خودخواهی و قدرت طلبی و فساد و دیگر رذایل اخلاق باشند. آنقدر این امر مهم است که بسیاری از رهبران با رعایت تمامی جوانب، گاهی فقط به خاطر یک نقطه ضعف کنار گذاشته می‌شوند.

معصومیت کامل

Complete   immaculous                                                         

پروسه انتخاب رهبری جهانی، از ابتدای تاریخ آغاز شد و هر بار به یک دلیل به تعویق افتاده است. گاهی رهبران ضعیف بوده‌اند، گاهی مردم و گاهی ارتباط بین این دو ناشناس بوده است، اما به هرحال این پروسه یا فرایند انتخاب هیچ‌گاه از تاریخ و از ایده‌آل‌های بشری و خواسته‌های اجتماعی و روانی بشری حذف نشد. حتی برای یک لحظه هم که شده، بشر از انتخاب رهبر واحد جهانی غفلت نکرده است. عبارت نظم واحد جهانی از سوی غرب، جامعه کمونیزم نهایی از سوی شرق سابق، اتوپیا از سوی یونان، و عالم مهدویت از سوی ادیان الهی همیشه در ذهن بشر نقش داشته و او را هدایت می‌کرده است، انسان‌ها همیشه به دنبال یک رهبر می‌گردند، و یا مشخصاتی می‌خواهند که خود را به عنوان صاحب آن مشخصات به عنوان رهبر برتر معرفی نمایند.

هر رهبر جدیدی از رهبر قبلی انتقاد می‌کند، منظورش این است که قبلی دارای نقطه ضعف بوده و او این نقطه ضعف را ندارد. این روند انتقاد یعنی تکامل تدریجی و تحول اجتماعی، مردم هر روز دنبال معیارهای بهتری برای رهبران هستند و رهبران به دنبال اثبات لیاقت خود یعنی تطابق با معیارها می‌باشند. این سیکل فزاینده رهبری و مردم که به سوی تکامل می‌رود انتظارات مردم را از رهبران تعالی می‌بخشد و رهبران را در راه تقابل رهنمون می‌شود. انتهای چنین روندی، تخریب انسان معصوم برای رهبری کل جهان نیست. یعنی مردم به حد کمالی از عقل و درایت برسند و رهبر در حد کمال رعایت ضوابط باشد. این کمال حداقل در دو جنبه خود را نشان خواهد داد: معصومیت رهبری در رعایت کمالات آسمانی و کامل شدن عقول مردم در رعایت از کمالات رهبری. حالا ممکن است این کمالات، منفی هم باشد، یعنی وجود حضرت صاحب الزمان به معنی یکدست شدن جامعه نباشد زیرا در صورت خوب بودنِ همه‌ی مردم، نیمی از وظایف دینی مانند جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، خمس، زکات و... تعطیل می‌شود و لذا شیطان نیز ممکن است دست به کار شود و یک کمالات مصنوعی به مردم معرفی کند. کمالاتی که در همه ابعاد در نقطه مقابل معصومیت باشد و آن به شکل «دجال» ظاهر شود. اما به هر حال صیحه‌ی آسمانی کار خود را خواهد کرد و جهان در کمالات واقعی پیشرفت خواهد نمود.

 

 

        

 


» نظر

اهل البت

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در جمع خبرنگاران گفت: دفاع از مکتب اهل البیت در برابر حملات و هجوم هایی که از سوی غیرمسلمانان صورت می گیرد از اهداف مجمع جهانی اهل البیت است. به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات  ، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در نشست خبری اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل البیت درخصوص آغاز کار این مجمع و اهداف آن گفت: در راستای تحقق بخشیدن به آرمان ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران وسفارشات و توصیه های مقام معظم رهبری، مجمع جهانی اهل البیت 15 سال پیش با حضور بیش از 300 نفر از شخصیتهای برجسته و فرهیخته جهان اسلام تاسیس گردید و پیرو تشکیل این مجمع، دبیرکلی برای پیگیری و اجرای اساسنامه و مصوبات آن درنظر گرفته شد. حجت الاسلام والمسلمین اختری از جمله اهداف مجمع جهانی اهل البیت را معرفی و شناساندن مکتب اهل البیت علیهم السلام به جهانیان، نشر آثار، معارف و علومی که در این مکتب و در طول زندگانی اهل بیت (ع) بیان گردیده، ایجاد وحدت و اتحاد بیشتر امت اسلامی و تحکیم مبانی و پایه های توحید بین مسلمانان جهان برشمرد و افزود: در راستای تحقق این اهداف ، مجمع جهانی اهل البیت بر مبنای اساس نامه خود هر 4 سال یکبار یک اجلاس عمومی تشکیل می دهد و تلاش می کند اطلاعات لازم را با وسایل گوناگون و بطور مستقیم در اختیار جانیان قرار دهد. وی با اشاره به این مطلب افزود: همان گونه که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران رهبر فرزانه و فقیدمان حضرت امام خمینی(ره) ندای وحدت و تشکیل امت واحد اسلامی را سردادند، لذا مجمع جهانی اهل البیت در راستای دستیابی به این آرمانها هدایت و راهنمایی های لازم را در جهان اسلام انجام می دهد. دبیرمجمع جهانی اهل البیت در ادامه از جمله اهداف جانبی این مجمع را، دفاع از مکتب اهل البیت (ع) در برابر حملات و هجومهایی که از سوی غیر مسلمانان صورت می گیرد عنوان کرد و افزود: در همین راستا مجمع برای پشتیبانی از پیروان اهل البیت (ع) به سوالات و شبهاتی که ایجاد می گردد پاسخ می دهد. وی درخصوص چهارمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت و نشست مقدماتی همایش بین المللی امام سجاد(ع) گفت: این اجلاس روز شنبه 27 مرداد مطابق با سوم شعبان ولادت اباعبدالله الحسین(ع) و سخنرانی رییس جمهور کار خود را آغاز خواهد کرد و طی سه روز و در روز دوشنبه 29 مرداد ماه بکار خود پایان خواهد داد. دبیر مجمع جهانی اهل البیت تصریح کرد: در این اجلاس نشست مقدماتی امام سجاد(ع) همزمان با سالروز ولادت امام سجاد(ع) را خواهیم داشت. وی درخصوص برنامه های این اجلاس سه روزه گفت: در روز اول،‌افتتاحیه و نشست مقدماتی همایش امام سجاد(ع)، روز دوم کمیسیون اجلاس و روز سوم ادامه اجلاس و مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه در این اجلاس قریب 500 نفر از شخصیتها و فرهیختگان خارجی و داخلی، از حدود 100 کشور جهان شرکت خواهند داشت، ابراز امیدواری کرد در سالی که مقام معظم رهبری بعنوان سال وحدت ملی و انسجام اسلامی نامگذاری کرده اند. این اجلاس بتواند هدایت و ارشاد در راستای تحقیق این انسجام اسلامی گام موثری بردارد
» نظر

همایش

رفتار حزبی را پذیرفته‌ایم / احزاب جایگاه خود را در افکار عمومی بسازند
حجت‌الاسلام پورمحمدی در همایش خانه احزاب تاکید کرد: قانون اساسی، دولت و سایر قوانین موجود، رفتار حزبی را پذیرفته‌اند و به آن متعهدند، اما برای تغییر افکار عمومی در خصوص احزاب باید احزاب خود پیشقدم شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور در هجدهمین همایش فصلی خانه احزاب که با موضوع احزاب و انتخابات برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری این نشست ها بسیار ضروری است و اقتضای جامعه بزرگ و باز و رو به توسعه ما ، چنین نشست هایی است.

وی با تاکید بر اینکه احزاب باید قدرتمند شوند، گفت: باید تاثیر گذاری احزاب در کشور بیشتر شود و آنان شناسنامه های شفاف‌تر و همچنین مواضع روشنی را پیدا کنند.

پورمحمدی ادامه داد: جامعه مردم سالاری مانند ایران به ارتقاء رفتار سیاسی و تشکل های سازمان یافته نیازمند است و ما موظفیم نسبت به هویت رفتار سیاسی مان که همان معارف دینی است ، تاکید کنیم.

وزیر کشوربا بیان اینکه در خصوص فعالیت های سیاسی در جامعه ما قانون اساسی مبنای عمل و رفتار است ، تصریح کرد: بدین ترتیب امکان فعالیت سیاسی برای کلیه دستجات، احزاب، گروه ها و مجموعه های مختلف فراهم می شود و بر این اساس حقوقی برای گروه های مختلف در نظر گرفته می شود که دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای آن حقوق هستند.

پورمحمدی تصریح کرد: رفتار سیاسی ما باید بر گرفته از تعالیم دینی مان که حکایت از ایجاد نشاط و مسئولیت پذیری آحاد مردم دارد، باشد تا بتوانیم زیرساخت های یک نظام باز آزاد و متعامل سیاسی را ایجاد کنیم. 

وزیر کشور با بیان اینکه زوایای مختلف این امر هنوز باز شناسی نشده است اظهار داشت: ما باید به ارزیابی مجدد و فهم دقیقتر مبانی اعتقادی، دینی و اصول قانون اساسی بپردازیم و این موارد جزو نقاط قوت و توانایی هایمان که می توانیم با اتکای به آنها قابلیت های خود را در مواجه با مکاتب و حوزه های فکری و سیاسی افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: هنگامی که علمای علم سیاست در خصوص مردم سالاری به بحث می پردازند، اشکالاتی را به این نظام وارد می کنند ولی درکنار بیان این اشکالات در نهایت اذعان می دارند که بهتر از این نظام نمی شناسیم و نظام مردم سالاری را بهترین نظام در حوزه تعاملات سیاسی معرفی می کنند.

پورمحمدی ادامه داد: نظام مردم سالار که بهترین دستاورد بشری است با نقدهایی مواجه است و ما نیازمند ارائه مدل های سیاسی هستیم که از این عیوب مبرا باشند و آنچه که در ادبیات دینی ما وجود دارد پاسخگوی این نیازهاست.

وزیر کشور موضوع حق تعیین سرنوشت را به عنوان یک اصل مهم غیر قابل گذشت و غیر قابل تغییر معرفی کرد و گفت: مبحث آزادی، رفتار آزاد و انتخاب آزاد برای شهروندان در حقوق اجتماعی و سیاسی آنان و فعالان سیاسی و تشکل ها و گروه‌‌های سیاسی باید از این مبانی تفکری اساسی که همان آزادی است برخوردار باشند.

وی با تاکید بر حفظ منافع ملی به عنوان یک اصل اساسی ، خاطر نشان کرد: نمی توان از این اصل غفلت کرد و لذا باید منافع ملی و دراز مدت خود را مد نظر و توجه قرار دهیم و هنگامی که این اصول مورد توجه قرار می گیرد باید از رفتار سطحی، فریبنده و صرفا رای ساز جلوگیری شود.

پورمحمدی با تاکید بر حقوق اقلیت در جامعه تصریح کرد: گاهی در خصوص حقوق اقلیت غفلت می شود در حالیکه نباید این موضوع را نادیده انگاریم. حقوق اقلیت در نظام سیاسی ما باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور جلوگیری از دیکتاتوری اکثریت را یک بحث جدی و اساسی دانست و گفت: نباید به شکل صوری، لمسی و ظاهری به این مبحث نگاه کنیم بلکه باید به صورت عملی به آن توجه شود.

وی تغییر سیاست ها را یکی از آفت های نظام مردم سالار دانست و گفت: باید به این موضوع هم دقت بیشتری شود.

پورمحمدی، حزب و احزاب را کانون تعاملات و داد و ستدهای ذهنی و نقد و بررسی اظهارات و نظرات خواند و تصریح کرد: این فضا باید بر امور شکلی ذهنی ما غلبه پیدا کند.

وزیر کشور ادامه داد: نقش احزاب در جامعه برای بلوغ ذهنیت سیاسی و پخته کردن و غنی کردن مباحث در جامعه است و در حقیقت برای این است تا یک سری از امور در جامعه چکش کاری شوند نه برای اینکه رقیب را به چالش بکشیم.

وی با انتقاد از رویکرد فعالیت های احزاب در کشورمان اظهار داشت: کمتر دیده شده که احزاب مواضع خود را با تابلوی خود و به صورت یک دیدگاه روشن و مشخص مطرح کنند ، به گونه ای که اگر فردی از حزبی سخنی را بر زبان می آورد فرد دیگری از همان حزب معتقد است که این دیدگاه و نظر تنها نظر شخصی بوده و لذا نمی توان در جامعه شاهد چند زیستی باشیم و چنانچه به دنبال یافتن هویت هستیم، این مواضع باید تشخص پیدا کنند و از حوزه فردی خارج شوند.

پورمحمدی ادامه داد: ما باید از احزاب انتظار داشته باشیم که روی این موارد کار کنند اما گاهی می بینیم که آنان تنها در محافلی به خصوص و یا در مطبوعات نظرات خود را مطرح می کنند بنابراین احزاب باید کارهای تشکیلاتی و همگانی را تمرین کنند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع سهمیه بندی بنزین، گفت : اکنون برخی سئوال می کنند پس بنزین آزاد چه شد، برای شما آمار می آورم که مجموعه مشکلاتی که در جامعه اتفاق افتاده ، بسیار حجیم و بزرگ بوده اما فلسفه اجرای چنین طرحی هم ساده نیست.

وی با بیان اینکه احزاب وارد بحث های جدی نمی شوند، تصریح کرد: اگر همین احزاب در انتخابات پیروز شوند باید همین مسائل و مشکلات را حل نمایند و اینگونه نمی شود که در صورت پیروزی خوشحال باشیم و در صورت شکست لب به سخنان ناراضی بگشاییم چرا که این موضوع در شان جامعه ارزش مدار ما نیست.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مسکن، گفت: مسکن یک دغدغه جدی و اساسی است که آزردگی روحی و روانی را به دنبال دارد و همانند اشتغال است در حالیکه حجم نیاز پاسخگویی محدود است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: چنانچه بخواهیم کارکردهای واقعی گروه های سیاسی را ارائه دهیم باید صاحب طرح و مدل اساسی باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه که اکنون شاهد آن هستیم، از نظر ما وضعیت مطلوب اقتصادی و اجتماعی نیست و می توانیم برای ثابت کردن این موضوع آمارها را نسبت به گذشته بازخوانی و مقایسه کنیم و می توانیم این سئوال را بپرسیم که چرا تورم به صورت پیوسته از گذشته تا کنون وجود داشته است.

پورمحمدی توصه کرد: بهتر است احزاب از این رقابت های سیاسی خود را جدا کنند و در یک شرایط واقع گرایانه و محتوایی مسائل را دنبال نمایند.


» نظر
   1   2      >