سفارش تبلیغ
تبلیغات در پارسی بلاگ

جشنواره ولایت

ضمن عرض خسته نباشید کسب مقام پنجم تیمی در جشنواره ولایت 2 را حضورهمه ورزشکاران بسیجی ناحیه تبریک می گوییم/. (خادم ناحیه شهید محلاتی

 

کنگره بزرگداشت یاد وخاطره شهید حاج شیخ فضل الله محلاتی نماینده فقید حضرت امام (ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زمان : دوشنبه 90/12/1 ساعت : 9 مکان : بلوار هجرت - بالاتر از میدان شهید باکری - مجموعه الغدیر حضور شما بزرگوار مایه خرسندی و مزید امتنان خواهد بود . (خادم ناحیه شهید محلاتی )

کنفرانس خبری جهادگران ایران اسلامی, یکشنه ساعت 11 اشرفی اصفهانی (بسمت شمال)50متری میدان پونک؛ خ صفاریان طوسی؛ خ درخشان؛برج جواهریان ط همکف

 

+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام بهمن 1390ساعت 10:53  توسط سید احمد حسینی ماهینی   |  نظر بدهید


مردم بحرین  قطیف که شیغیان علی ابن ابیطالب هستند و مانند جدشان حسین ع فریاد هیهات من الذله میدهند شایسته است دراین زمستان سرد از خانواده های آنان حمایت شود گرچه این امرهم از سوی مرعوبین صورت نمی گیرد حداقل بایستی به آنان یاد بدهند که دست به سلاح ببرند و سلاح آنان در دست سربازان سرکوبگر سعودی است
+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم بهمن 1390ساعت 22:48  توسط سید احمد حسینی ماهینی   |  یک نظر


مردم اروپا  آمریکاکه دراین زمستان سخت برلیه دولتهای خود شویده اند لایق مایت از سوی ایران هستند گرچه چنین امری از سوی مرعوبین اتفاق نمی افتد اما لا اقل میتوان شیر نفتی که به سوی دولتها بسته شد به سوی ملتها باز کرد و حتی رایگان فروخت تا آنان دراین زمستان سخت حداقل از سوی نفت ایران تحت فشار نباشند

» نظر

قربانیان بی نام و نشان

مردم بحرین  قطیف که شیغیان علی ابن ابیطالب هستند و مانند جدشان حسین ع فریاد هیهات من الذله میدهند شایسته است دراین زمستان سرد از خانواده های آنان حمایت شود گرچه این امرهم از سوی مرعوبین صورت نمی گیرد حداقل بایستی به آنان یاد بدهند که دست به سلاح ببرند و سلاح آنان در دست سربازان سرکوبگر سعودی است

» نظر

مردم اروپا

مردم اروپا  آمریکاکه دراین زمستان سخت برلیه دولتهای خود شویده اند لایق مایت از سوی ایران هستند گرچه چنین امری از سوی مرعوبین اتفاق نمی افتد اما لا اقل میتوان شیر نفتی که به سوی دولتها بسته شد به سوی ملتها باز کرد و حتی رایگان فروخت تا آنان دراین زمستان سخت حداقل از سوی نفت ایران تحت فشار نباشند


» نظر

پس انداز تورم زا و ضد تولید

یکی از مسائل پشت پرده اقتصاد معاصر معکوس نشان دادن اصول اقتصادی به کمک الفاظ و فرمولهای ریاضی بوده است . وعلت اینهمه پیچیده کردن فرمولها هم به همین خاطر بوده تا از دسترس عوام بیرون نگهداشته و از دخول آنان به مباحث اقتصادی جلوگیری شود تا راحت تر بتوانند توطئه های اقتصادی را پیاده نمایند. بطور مثال وقتی کودکان را به تحصیل تشویق می کنند و آنان را تادوره دکترا و بالاتر از آن از اشتغال حین تحصیل منع می کنند هدفشان این است که بازار کار محدود شود و دستمزدها را باچانه زنی تعیین نمایند واز دسترس قانون عرضه و تقاضا بیرون آید و انحصاری مثلا سندیکاها شود.

یکی دیگر از کلک های علمی آنان این بوده که پس انداز پشتوانه تولید است در حالی که عملا پس اندازها راهی بازارهای مالی شده و دراختیار رباخواران و نزول دهندگان قرار می گرفت .برای بررسی علمی این موضوع به روش خودشان توجه کنید :

فرض کنید شما آ ریال هزینه دارید و می خواهید ب ریال هم پس انداز داشته باشید لذا باید درخواست مبلغ ج ریال دستمزد نمائید کسی که این دستمزد را به شما می پردازد یا دولتی است یا بخش خصوصی اگر بخش دولتی است باید به اندازه ج ریال مالیات بگیرد که دستمزد شمارا بدهد د ریال هم برای هزینه های خود لذا میزان مالیات ه ریال می شود! تولید کننده یا بخش خصوصی هم وقتی ه ریال مالیات می دهد باید ه ریال برای جایگزین مالیات بگیرد و و ریال هم برای هزینه های خود لذا قیمت کالا ز ریال تعیین می شود! و به همین ترتیب قیمت ها بالامی رود لذا می بینیم که پس انداز نه تنها به تولید کمک نمی کند بلکه باعث افزایش قیمتها و تزریق تورم می شود . بالارفتن قیمتها براساس قانون عرضه و تقاضا باعث کاهش خرید و لذا کاهش تولید می شود واگر جزو کالاهای ضروری باشد دولت را مجبور به پرداخت سوبسید می کند و این روند ادامه می یابد سید احمد حسینی ماهینی


» نظر

چرا نمی گذارند یارانه عیدی پرداخت شود

پرداخت یارانه از جمله حرکتهای مثبت دولت و مجلس بود که با حمایت مقام معظم رهبری صورت واقع به خود گرفت . سالها بود که دولت ها خود را قیم ملتها دانسته واز سوی آنان در دخل و خرج تصرف می کردند ولی توزیع یارانه همانند توزیع بیت المال در صدر اسلام نشان دادکه باید باور داشت مردم خود تصمیم گیر بهتری هستند و میتوانند راجع به درآمد های عمومی خود تصمیم بگیرند.در دوران انقلاب اسلامی هم به تبع دولتهای غربی سازمانها و نهادهایی به وجود آمد تا توزیع درآمد را از طرف مردم به انجام برساند وجود کمیته امداد ، سازمان بهزیستی ، وزارات رفاه ، سازمان بازنشستگی ، تامین اجتماعی و..هزاران گروه مردم نهاد کمک رسانی و خیریه و مدرسه سازان خیر و امثال آن بدلیل موازی کاری تمام باعث افزایش فقر و بی عدالتی شده اند و همان طور که الگور غربی نتوانسته در غرب فقر را ریشه کن کند درایران اسلامی هم قادر نخواهد بود. برای توضیح بیشتر باید دانست که در صدر اسلام حسابداری و خزانه به شکل امروز معنی نداشت زیرا براساس دستور اسلام هرچه درآمد و یا غنیمت بود تا شب نشده بین مردم توزیع می شد و بیت المالی باقی نمی ماند تا خزانه ای باشد. پیامبر اسلام وقتی مسجد قبا را بنانمود در اطراف آن سه خانه برای خود ساخت یکی از آنها بیت المال بود و هرچه مالیات و خمس و زکات و غنیمت می آمد بلافاصله تقسیم می شد و حسابداری آن هم بسیار ساده بود: محاسبه و پرداخت زکات یعنی یک دهممحصول و پرداخت خمس یعنی یک پنجم درآمد بعهده پرداخت کننده بود و مشاورتا میتوانست از عاملین زکات نظر بخواهد با دریافت خمس و زکات عاملین نیز مختار بودند دستمزد خود را از آن بردارند و الباقی که به خزانه می رسید در همان خزانه محلی باید بین فقرا تقسیم می شد و اضافه آن به مرکز فرستاده می شد. در مرکز نیز بطور مساوی بین مردم تقسیم می شد. حجاج ابن یوسف ثقفی که حاکم شد دستور داد جلوی توزیع نقدی یارانه را بگیرند و آنها را ذخیره کرد و به کمک ایرانیان دیوان محاسبات به راه انداخت و خزانه داری و حساب وکتاب را باب کرد. این رویه غلط سرمشق موسسات مالی و بازرگانی غرب نیز قرار گرفت و کتب متعددمالی و مالیاتی در این زمینه نوشته و به آن عمل شد بعد از انقلاب اسلامی هم چون مرعوبین غربی اغلب قوانین را می نوشتند به این روش غلط حجاج لعنتی ادامه دادند تا اینکه با ارائه طرح هدفمندی یارانه ها مقرر شد به روش پیامبر برگشت شود و بیت المال تقسیم و به صورت مساوی بین مردم توزیع شود . ولی حجاجی ها دست بردارنبودند و مانند سابق معتقد بودند مردم توانائی برنامه ریزی مالی ندارند و باید دولت از طرف آنها برنامه ریزی کلان بکند! اما فرض کنید عیدی یارانه مبلغ دو میلیون ریال در اسفندماه به حساب مردم ریخته شود چه حادثه ای اتفاق می افتد اولا اعتماد بین دولت و مردم افزایش می یابد که این یک سرمایه گذاری عظیم است

ثانیا اعتماد به نفس خانوارها بالامی رود و انگیزه آنان بیشتر می شود

ثالثا تقاضا افزایش یافته لذا تولید کنندگان بیشتری به بازار رقابت می آیند و اشتغال افزایش می یابد

رابعا : سفر ها افزایش می یابد لذا نیازی به پرداخت هزینه سفر یا کارت سفر و یارانه های دیگر برای تشویق مردم نیست

خامسا امید به زندگی افزایش می یابد و دیگر برای بازنشستگی و یا بیماری دغدغه ای نمی ماند.

چون این رقم بالاتر از کمک های سازمان بهزیستی و کمیته امداد و امثال آن است لذا نیازی به بودجه برای کمیته امداد نیز دیده نخواهد شد

از اینرو ما می گوئیم سازمان های موازی همه یا باید منحل شوند و یا در ساز مان هدمندی یارانه ها ادغام شوند و یا اگر بحث رئیس و مرئوسی و است نام هدفمندی مثلا بشود امداد! سازمان هدفمندی امداد! تا ناراحتی برای بازاری ها هم پیش نیاید

وبلاخره اینکه در طرح انصراف از دریافت یارانه باید نکته ای گنجانده شود: شخص منصرف بتواند به نفع شخص دیگری کنار رود یعنی از فامیل ها یا آشنایان مستحقی را می شناسد یارانه خود را بنام او کند. که این خود یک طرح اسلامی است.

                                                 سید احمد حسینی ماهینی


» نظر

برگزاری تجمع ضد جنگ علیه ایران در 80 شهر آمریکا و کانادا

Stop war on Iran

Stop U.S. /Israel murdering Iranian scientists

No Iran war

 

 برگزاری تجمع ضد جنگ علیه ایران در 80 شهر آمریکا و کانادا

شرکت کنندگان در این تظاهرات، تابلوی بزرگی را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "نه جنگ، نه تحریم، نه دخالت ، نه ترور".

صدها نفر در 80 شهر آمریکا و کانادا علیه جنگ احتمالی علیه ایران ، تظاهرات کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات به دعوت شماری از سازمان ها غیردولتی صلح طلب و حقوق بشری برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: در منطقه منهتن در قلب نیویورک، حدود 500 نفر در میدان تایمز اسکویر تجمع کردند و سپس به سمت دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در سازمان ملل متحد و کنسولگری اسرائیل ، راهپیمایی کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، تابلوی بزرگی را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "نه جنگ، نه تحریم، نه دخالت ، نه ترور".

"دبرا سویتگ مدیر سازمان غیردولتی "جهان نمی تواند بیشتر از این منتظر باشد" در این باره گفت: آنچه دولت ایران انجام می دهد به هیچ وجه توجیه کننده اعلام جنگ آمریکا علیه این کشور نیست.

سازمان غیردولتی "جهان نمی تواند بیشتر از این منتظر باشد" یکی از 60 جنبش مسالمت آمیزی بود که برای برگزاری این تجمع، فراخوان داده بود.

آمریکا و اسرائیل بارها به امکان استفاده از گزینه نظامی در برابر ایران به دلیل برنامه هسته ای این کشور، اشاره کرده اند. آنها گفته اند که تمامی گزینه ها را بر روی میز دارند.

در این تجمع اعتراض آمیز همچنین اعلام شد که با وجود تحریم های اقتصادی شدید و جدی علیه ایران و استقرار ناوهای هواپیمابر آمریکا در نزدیکی سواحل ایران، آمریکا در هر حال، جنگ را علیه تهران آغاز کرده است.

تظاهرات روز شنبه در چندین شهر آمریکا از جمله شیکاگو، سان فرانسیسکو، لوس انجلس، واشنگتن، بوستن، فیلادفیا و در شهرهای کالگاری و ونکور کانادا نیز برگزار شدند.

ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش تاکید کرده است

 

 


» نظر

جنگ نرم چیست و راه‏های مقابله با آن کدام است؟

تا سال 1945 میلادی غالب جنگ‏ها "جنگ سخت" بود. پس از آن با توجه به دو قطبی شدن جهان به بلوک شرق و بلوک غرب، دور جدیدی از رقابت ها میان آمریکا و شوروی سابق آغاز شد که به "جنگ سرد" مشهور شد. جنگ سرد ترکیبی از جنگ سخت و جنگ نرم بود که طی آن دو ابر قدرت در عین تهدیدهای سخت از رویارویی مستقیم با یکدیگر پرهیز می‏کردند  .

با فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی و پایان جنگ سرد کارشناسان بخش جنگ در ایالات متحده با استفاده از تجارب دو جنگ جهانی و دوران جنگ سرد دریافتند که می شود با هزینه کمتر و بدون دخالت مستقیم در سایر کشورها به اهداف سیاسی، اقتصادی و... دست یافت که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ نرم شهرت یافت  .

جنگ نرم

این نوع جنگ از فروپاشی شوروی شروع و تاکنون ادامه داشته و متکی بر تهدیدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی است.آمریکایی ها با استفده از این نوع جنگ تاکنون موفق به تغییر چندین رژیم سیاسی در کشورهای مورد نظر شدند. انقلاب های رنگی که در چندین کشور بلوک شرق و شوروی سابق رخ داد،در واقع نمونه ای از جنگ نرم است. آمریکایی ها با استفاده از قدرت نرم موفق به تغییر رژیم های سیاسی در کشورهایی چون لهستان،گرجستان، چک اسلواکی، قرقیزستان، اکراین و تاجیکستان گردید. در تمامی این دگرگونی های سیاسی بدون استفاده از ابزار خشونت و صرفا با تکیه بر قدرت نرم و ابزار رسانه، با تغییر در ارزش ها و الگوهای رفتاری از رژیم های سیاسی حاکم مشروعیت‏زدایی گردید و از طریق جنبش‏های مردمی و ایجاد بی ثباتی سیاسی، قدرت سیاسی جابه جا شد  .

جنگ نرم در قالب‏های مختلف مثل : انقلاب مخملی ، انقلاب های رنگی (انقلاب نارنجی و...)، عملیات روانی ، جنگ رسانه‏ای، با استفاده از ابزار رسانه‏ای ( رادیو ، تلویزیون، روزنامه و امثال آن) و ... توانست نظام سیاسی بعضی از کشورها ـ مانند اوکراین و گرجستان ـ را تغییر دهد  .

تعریف جنگ نرم

مفهوم جنگ نرم   (Soft Warfare) در مقابل جنگ سخت   (Warfare Hard) است و تعریف واحدی که مورد پذیرش همگان باشد ندارد  .

«جان کالینز» تئوریسین دانشگاه ملی جنگ آمریکا، جنگ نرم را عبارت از “استفاده طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن، برای نفوذ در مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری می شود”، می داند  .

ارتش ایالات متحده آمریکا در آیین رزمی خود آن را بدین صورت تعریف نموده است: “جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروههای دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد”.با عنایت به تعاریف فوق، معروفترین تعریف را به جوزف نای، پژوهشگر برجسته آمریکایی در حوزه “قدرت نرم” نسبت می دهند. وی در سال1990 میلادی در مجله “سیاست خارجی” شماره 80 ، قدرت نرم را “توانایی شکل دهی ترجیحات دیگران” تعریف کرد. تعریفی که قبل از وی «پروفسور حمید مولانا» در سال1986 در کتاب “اطلاعات و ارتباطات جهانی؛ مرزهای نو در روابط بین الملل” به آن اشاره کرده بود. با این وجود مهمترین کتاب در حوزه جنگ نرم را جوزف نای در سال2004 ، تحت عنوان “قدرت نرم؛ ابزاری برای موفقیت در سیاست جهانی” منتشر نمود  .

بنابراین جنگ نرم را می توان هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات رسانه ای که جامعه هدف را نشانه گرفته و بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار به انفعال و شکست وا می دارد. جنگ روانی، جنگ سفید، جنگ رسانه ای، عملیات روانی، براندازی نرم، انقلاب نرم، انقلاب مخملی، انقلاب رنگی و... از اشکال جنگ نرم است   .

به عبارت دیگر جنگ نرم مترادف اصطلاحات بسیاری در علوم سیاسی و نظامی می باشد. در علوم نظامی از واژه هایی مانند جنگ روانی یا عملیات روانی استفاده می شود و در علوم سیاسی می توان به واژه هایی چون براندازی نرم، تهدید نرم، انقلاب مخملین و اخیراً به واژه انقلاب رنگین اشاره کرد.در تمامی اصطلاحات بالا هدف مشترک تحمیل اراده گروهی بر گروه دیگر بدون استفاده از راه های نظامی است  .

در یک تعریف کامل تر می توان گفت، جنگ نرم یک اقدام پیچیده و پنهان متشکل از عملیات های سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی توسط قدرت های بزرگ جهان برای ایجاد تغییرات دلخواه و مطلوب در کشورهای هدف است

دلایل استفاده از جنگ نرم

انتشار مقاله مشهور «جوزف نای» نظریه‏پرداز آمریکایی تحت عنوان «قدرت نرم  » power Soft در فصلنامه آمریکایی   foreign policy در سال 1990 دیدگاه جدیدی را به مخاطبان ارائه کرد که براساس آن ایالات متحده به جای آن که از طریق بکارگیری آنچه که قدرت سخت می نامند به انجام کودتای نظامی در کشورهای رقیب اقدام کند؛ تلاش خود را بر ایجاد تغییرات در کشورهای هدف از طریق تأثیرگذاری بر نخبگان جامعه متمرکز می کند.

براین اساس آمریکا می توانست بجای سرمایه گذاری میلیارد دلاری بر تئوری جنگ ستارگان به منظور مقابله با آنچه تهدید شوروی خوانده می شد، به سرمایه گذاری بر نخبگان جامعه شوروی از طرق مختلف اقدام کند. پس از فروپاشی شوروی جوزف نای مقاله دیگری تحت عنوان «کاربرد قدرت نرم» در فصلنامه فارن پالسی در سال 2004 منتشر ساخت که تکمیل کننده نظرات قبلی او متناسب با تغییرات جهان در سال های پس از فروپاشی شوروی و بویژه تحولات ناشی از واقعه یازده سپتامبر در روابط بین الملل بود.

در مقاله مذکور جوزف نای دیدگاه خود را درباره ایجاد تغییرات از طریق به کارگیری دیپلماسی عمومی در کنار بکارگیری قدرت نرم در میان نخبگان جامعه هدف مطرح کرد. بعدها نظرات او تکمیل تر شد و به عنوان دستورالعمل سیاست خارجی آمریکا تحت عنوان بکارگیری «قدرت هوشمند» Smart power به مورد اجرا گذارده شد. براساس این نظریه آمریکا با استفاده از دیپلماسی عمومی و قدرت هوشمند به برقراری نفوذ در بدنه جامعه هدف کمک می کند. این دیدگاه با دستورالعمل های اجرایی که توسط کارشناسان اطلاعاتی آمریکا نظیر دکتر «جین شارپ» تهیه شد، در سطح رسانه های گروهی به مفهوم «انقلاب نرم» معروف شد.

بنابراین جنگ نرم، امروزه مؤثرترین، کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین و پیچیده ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است، چون می توان با کمترین هزینه با حذف تهاجم خود قرار می دهد.

جنگ نرم به روحیه، به عنوان یکی از عوامل قدرت ملی خدشه وارد می کند، عزم و اراده ملت را از بین می برد، مقاومت و دفاع از آرمان و سیاست های نظام را تضعیف می کند، فروپاشی روانی یک ملت می تواند مقدمه ای برای فروپاشی سیاسی- امنیتی و ساختارهای آن باشد. جوزف نای قدرت نرم را شیوه غیرمستقیم رسیدن به نتایج مطلوب بدون تهدید یا پاداش ملموس می داند. این شیوه غیرمستقیم رسیدن به نتایج مطلوب قدرت است. بر این پایه یک کشور می تواند به مقاصد موردنظر خود در سیاست جهانی نایل آید، چون کشورهای دیگر، ارزش های آن را می پذیرند، از آن تبعیت می کنند، تحت تأثیر پیشرفت و آزاداندیشی آن قرار می گیرند و در نتیجه خواهان پیروی از آن می شوند. در این مفهوم آنچه مهم تلقی می شود، تنظیم دستورالعملی است که دیگران را جذب کند. بنابراین جنگ نرم از یکسو توانایی کسب آنچه که می خواهید از طریق جذب کردن نه از طریق اجبار و یا پاداش می باشد ( و از سوی دیگر نشان دهنده ، تفاوت های عمده آن با جنگ سخت می باشد.

تفاوت‏های جنگ نرم و جنگ سخت

1- حوزه تهدید نرم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، در حالی که حوزه‌ تهدید سخت امنیتی و نظامی می‌باشد؛

2- تهدیدهای نرم پیچده و محصول پردازش ذهنی نخبگان و بنابراین اندازه‌گیری آن مشکل است، در حالی که تهدیدهای سخت؛ عینی، واقعی و محسوس است و می‌توان آن را با ارائه برخی از معیارها اندازه‌گیری کرد؛

3- روش اعمال تهدیدهای سخت، استفاده از زور و اجبار است، در حالی که در نرم ، از روش القاء و اقناع بهره‌گیری می‌شود. و تصرف و اشغال سرزمین است در حالی که در تهدید نرم ، هدف تاثیر‌گذاری بر انتخاب‌ها، فرآیند تصمیم‌گیری و الگوهای رفتاری حریف و در نهایت سلب هویت‌های فرهنگی است؛

4- مفهوم امنیت در رویکردهای نرم شامل امنیت ارزش‌ها و هویت‌های اجتماعی می‌شود، در حالی که این مفهوم در رویکردهای سخت به معنای نبود تهدید خارجی تلقی می‌گردد.

5- تهدیدهای سخت، محسوس و همراه با واکنش برانگیختن است، در حالی که تهدیدهای نرم به دلیل ماهیت غیر عینی و محسوس آن، اغلب فاقد عکس‌العمل است.

6-مرجع امنیت در حوزه تهدیدهای سخت، به طور عمده دولت‌ها هستند، در حالی که مرجع امنیت در تهدیدهای نرم محیط فروملی و فراملی (هویت‌های فروملی و جهانی) است؛

7- کاربرد تهدید سخت در رویکرد امنیتی جدید عمدتاً مترادف با فروپاشی نظام‌های سیاسی- امنیتی مخالف یا معارض است، در حالی که کاربرد تهدید نرم در رویکردهای امنیتی جدید علیه نظام‌های سیاسی مخالف یا معارض، مترادف با فرهنگ‌سازی و نهادسازی در چارچوب اندیشه و الگوهای رفتاری نظام‌های لیبرال و دموکراسی تلقی می‌شود.

جنگ نرم نیز همانند جنگ سخت اهداف مختلفی دارد و قاعدتا هدف غایی هر دو آنها تغییر کامل نظام سیاسی یک کشور است که البته با اهداف محدودتر هم انجام می گیرد. در حقیقت جنگ نرم و جنگ سخت یک هدف را دنبال می کنند و این وجه مشترک آنهاست، در هر صورت هدف اصلی این جنگ، اعمال فشار برای ایجاد تغییر در اصول و رفتار یک نظام و یا به طور خاص تغییر خود نظام است.


» نظر

ریشه های جمهوری اسلامی

 

بگزارش شیرین ژکس خبرنگار ماهین نیوز : ماهینی در جلسه ائتلاف در خصوص تحلیل حط و جریان و طیف صحبت کرد

 

وگفت جمهوری اسلامی یک حادثه یا یک اتفاق نبوده بلکه جریانی بوده که از نظر تاریخی در راه انبیا و ائمه و اولیا

 

ریشه دارد

 

واخیرا نیز در تاریخ معاصر هرجا پای سید جمال الدین اسدد آبادی رسیده الان بیداری اسلامی است

 

حتی جمهوری اسلامی در پاکستان و افغانستان وجود دارد قبلا نیز در بین جنگ جهانی اول و دوم در ترکستان شرقی

 

وجود داشت که روسیه وچین آن را نابود کردند و تئوری های آنها را برای خودشان تبلیغ کردند


» نظر

شادیها فرارسید

 

علیرغم تبلیغات دشمن مبنی بر غم پرستی ایرانیان ،از این روز به بعد ماههای شادی و ایام الله سرور فرا رسیده: ماه ربیع الاول ماه بهار اهل بیت است در ایام دهه فجر هم همه شادمانی خواهند کرد اعیاد نوروز باستانی هم در حال فرارسیدن است حتی بعد از عید نوروز ما روز جمهوری اسلامی و روز ارتش و امثال آن را داریم که همه شادی آفرین هستند . ملت ایران شادیهایش بیش از غم هاست و خنده هایش بیشتر است زیرا می داند: قومی که بیشتر گریه کند و کم بحندد مورد طَن آیات الهی است (فلیبکوا کثیر ولیضحکو قلیلا )


» نظر

دیدار از کربلا

دیدار من از عراق به سال 65برمی گردد که فاو به تصرف نیرو های ما درآمده بود وقتی محمدعلی ربانی به من زنگ زد وخبرش را داد فوری رفتم دانشگاه تربیت مدرس و تقاضای اعزام به جبهه دادم گفتند فروردین می رویم

رفتیم قرارگاه کربلا و 15روز فروردین را در قسمت تبلیغات جنگ همکاری کردیم  وچند تا نقطه فاو را هم گشتیم

از آن به بعد هروقت میشد به یاد کربلا به مرزها می رفتم ولی نمی شد یکبار هم سال 64 که مسئول روابط عمومی ساز مان صنایع ملی ایران بودم برای همایش مدیران به کرمانشاه رفته بودیم آنجا مارا به بازدید از خط مقدم بردند در مرز خسروی جبهه آرام بود و جاده سرازیری به سمت عراق ! آدم وسوسه میشد برود تا کربلا آنهم پیاده و راه افتادم که چندقدمی نرفته بودم با داد وبیداد آمدند دنبالم که الان در دید عراقی ها هستیم ممکنه آتش شروع شود و مرا برگرداندند.

هروقت میگفتند که مثلا شهید بروجردی یا شهید باکری مخفیانه برای اطلاعات و عملیات داخل خاک عراق شده و حتی تا زیارت کربلا هم رفته بودند دلم میخواست منهم دل به دریا بزنم و بروم. تا اینکه صدام رفتنی شد کم کم قاچاقی رفتن به کربلا مد شد . منهم پرسان پرسان رفتم اسلام آباد ایلام را پیداکردم و با یک نیسان از رودخانه رفتیم تا مرز بعد آنجا تحویل آدم قاچاق کن دیگری شدیم و نفری 40هزار تومان دادیم و پیاده تاصبح زن و بچه و پیرو جوان رفتیم تا صبح آن طرف مرز سوار ماشینهای عراقی شدیم . تا گنبد وبار گاه قمر بنی هاشم را ندیدیم مطمئن نبودم که به کربلا می رسم ولی دیدم راهنما گفت اول باید به زیارت قمر بنی هاشم برویم واز ایشان اجازه ورود به صحن وسرای امام حسین را بگیریم . خیلی حوشحال بودم دیگر گروه وکاروان وغیره را فراموش کردم و خودم رفتم . چون سال 62عربستان و سوریه رفته بودم و عربی را دست وپا شکسته میدانستم قاطی مردم شدم و رفتم خوشبختانه حرمین باز بود فوری به زیارت هردو تا رفتم ولی گفتن تا یکساعت دیگر درب ها بسته می شود . بین الحرمین بودم که یک گروه آمدند بچه های تهران بودند پابرهنه میگفتند نذر کرده بودند اگر کربلا برسند بین الحرمین را تا صبح پیاده سعی کنند و قوت قلب شد تا منهم در بین الحرمین بمانم و تاصبح در هوای کربلا نفس بکشم

گرچه کربلا رفتن آروزی دیرینه من وهمه شیعیان بود و شاید درهمین سفر به آرزو رسیدم اما رفتن به نجف و دیگر اماکن هم لازم بود . علاوه برآن مستحب است هر شب جمعه امام حسین ع زیارت شود:

شبهای جمعه فاطمه س آید کنار غلقمه               گوید حسین ع من چه شد نور دوعین من چه شد

اما گویا دوست و دشمن دست به هم دادند تا این اتفاق نیافتد! مردم مشتاق فقط به عمری یک بار زیارت قانع باشند!

بهرحال برای رفتن به نجف مشکلی نداشتم با زبان الکن پرسیدم گاراژ نجف کجاست؟ گفتند بعداز پل رفتیم همه شهرها بودند برای نجف هم اتو بوس و مینی بوس و تاکسی مهیا بود قیمت همه کمتر مینی بوس بود که سوار شدم و درکنار مردم عادی نشستم و تا خود حرم صحبت کردیم آنها از ایران می پرسیدند و از امام رضا ع منهم از امام علی ع و کوفه . بیرون شهر ماشین نگهداشت باید سوار ون می شدیم و از میان قبرستان به سمت بارگاه امام علی حرکت می کردیم . ون ها ایستده بودند هرکدام قسمتی ذا می گفتند ولی حرم امام از همه مهیا تر بود با عبور از میان مقبره های قدیم و هود وصالح وارد بازار شهر که قبر امام علی را درمیان گرفته بود شدیم. زیارت امام علی هم اداب خودش را داشت ولی مشتاق دیدار رفتم داخل و زیارت کردن تا مطمئن شوم دستم به ضریح رسیده گفتم آداب را بعد از این اطمینان بجای میاورم


» نظر
   1   2      >
احبار قدیمی تر